پانزدهمین مانور سراسر زلزله و ایمنی در مدارس استان زنجان اجرا شد

خبرگزاری شبستان: پانزدهمین مانور سراسر زلزله و ایمنی در مدارس امروز(10 آذر) با حضور مسئولان استانی در آموزشگاه دخترانه بعثت استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این مراسم نمادین با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور حادثه خیز جهان است به ارائه اقداماتی برای پیشگیری از بحران از سوی این نهاد در استان پرداخت.


صفی اله کرامتی از وجود 40 گسل در اطراف استان زنجان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر نیز 2 گسل در منطقه طارم از سوی اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان شناسایی است.


این مقام مسئول به اجرای مانورهای زلزله و ایمنی در سطح مدارس واهداف آن اشاره کرد و گفت: زلزله از جمله حوادثی است که برای مقابله و پیشگیری از آن باید آموزش های لازم را فرا گرفت.


کرامتی زلزله طارم را یادآور شد و با بیان اینکه این زلزله خسارت های جانی و مالی بسیاری در پی داشت، ادامه داد: در پی چنین حوادث ستاد بحران شکل گرفت.


در ادامه این مراسم نیزمیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به مقاوم سازی مدارس در مقابل زلزله اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته 438 پروژه با 2 هزار کلاس درس در استان افتتاح شده است که 171 پروژه با 931 کلاس درس جزو مدارس مقاوم سازی شده هستند.
 

امیر نظری یادآور شد: در طول سال‌های گذشته تلاش اصلی بر مقاوم بودن ساختمان‎ها است، به گونه‎ای که استاندارد زلزله در مدارس از استاندارد خانه‎ها هم بالاتر است.


به گفته وی 80 درصد مدارس استان زنجان ایمن بوده و 20 درصد نیز در دست ایمن سازی هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha