خیزش های منطقه اسلامی است//اسلام خواهی ترکیه به سمت  ایران پیش میرود

کسانی که امروز در راس حکومت ترکیه هستند کسانی هستند که دوره دانشجویی شان از بزرگترین افتخاراتشان این بود که جزء طرفداران امام خمینی (ره)، هستند و طرفدار انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

 
 
 
ستار هدایتخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افرادی که ریشه تحولات و جنبش های کشورهای اسلامی خاورمیانه را اقتصادی می دانند، به خبرنگار شبستان گفت: این نوع برداشت یک نوع برداشت سطحی و مغرضانه است زیرا این افترا در انگیزه ها، شیوه ها و شعارهای که مردم در این انقلابها پیش گرفته اند دقت نکرده اند و می خواهند به تبعیت از رسانه های غربی ماهیت دینی و فرهنگی این انقلاب ها را انکار کنند.
 
وی اظهار کرد: در واقع این افراد با این تحلیلها به دنبال یک هدف بزرگتر هستند و آن این است که الگو گرفتن این انقلابها از انقلاب اسلامی ایران را نفی کنند.
 
هدایت خواه بیان کرد: در این انقلابها شعارهایی که مردم می دهند، اهدافی که اعلام می کنند و روش هایی که در مبارزه دارند همه مبتنی بر آموزه های دینی است.
 
وی ادامه داد: شعارهای مردم در این انقلاب ها شعارهای دینی نظیر الله اکبر و هیهات من الذله است و حرکات مردم از مساجد و بعد از نماز جماعت ها شروع می شود و همین نشان از ماهیت اسلامی این انقلابها دارد.
 
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر ماهیت ضداستعماری و ضدصهیونیستی این انقلاب ها گفت: مردم در این جنبش ها به دنبال استقلال و آزادی از یوغ وابستگان به قدرتهای استکباری هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: قطعاً وجود تبعیض های اقتصادی و فسادهای مالی و اقتصادی که سران این رژیم ها داشته اند در این خیزشها بی تاثیر نبوده است ولی انگیزه های اصلی مردم از این جنبش ها انگیزه های دینی و اسلامی است.
 
هدایتخواه تصریح کرد: در بعضی از این کشورها به لحاظ اقتصادی مردم از وضعیت معیشتی و مالی خوبی برخوردار هستند همانند بحرین و یا سایر کشورها و همین امر نشان از سطحی و مغرضانه بودن این تحلیل ها دارد.
 
وی همچنین با انتقاد از برخی تحلیل ها که اسلام خواهی موردنظر مردم در این جنبش ها را اسلام خواهی از نوع ترکیه ای و نه جمهوری اسلامی ایران دانسته اند گفت: این تفکیک نیز حکایت از اهداف مغرضانه افراد دارد و باید از این افراد پرسید کدام ترکیه، مدنظرشان است ترکیه امروز یا ترکیه دیروز.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترکیه امروز قطعاً به سمت همان نوع اسلام خواهی پیش می رود که انقلاب اسلامی به دنبالش بوده است یعنی حضور دین در عرصه اداره جامعه .
 
وی بیان کرد: مسئولین فعلی ترکیه سعی کرده اند خیلی از آن روشها و برنامه های سکولار را که خیلی از دولت های پیشین دارند نفی کنند. و کنار بگذارند گرچه فضای سیاسی و دینی آنجا ایجاب می کند که به آرامی جلو روند.
 
هدایتخواه گفت: قطعاً کسانی که امروز در راس حکومت ترکیه هستند کسانی هستند که دوره دانشجویی شان از بزرگترین افتخاراتشان این بود که جزء طرفداران امام خمینی (ره)، هستند و طرفدار انقلاب اسلامی ایران بوده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: شرایط سیاسی، اجتماعی ترکیه با کشور ما و آن چیزی که ما در کشور داریم متفاوت است ولی آنها با تدبیر به همین سمت و سو پیش می روند.
 
پایان پیام/
 
کد خبر 31879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha