پرداخت خسارت زلزله زدگان دشتستان تا 20 روز آینده

خبرگزاری شبستان: استاندار بوشهر از جبران خسارت زلزله زدگان دشتستان تا 20 روز آینده بر حسب دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، فریدون حسنوند، استاندار بوشهر، ظهر امروز(10 آذر)، در جمع خرنگاران گفت: از ریاست محترم جمهور و وزراء که در نخستین سفر کاری خود به استان بوشهر سفر کردند صمیمانه تشکر می کنیم.

 

وی با اشاره به حضور کمتر از 48 ساعت رئیس جمهور در مناطق زلزله زده افزود: بر حسب دستور دکتر روحانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ظرف 20 روز آینده تمام خسارت‌ها را به طور دقیق برآورد کند و برای همه آن‌ها تعیین خسارت اعلام کند.

 

استاندار تصریح کرد: با دستور رئیس محترم جمهور تا 20 روز آینده خسارات وارده به زلزله‌زدگان با اعتبارات بلاعوض و وام کم بهره جبران می‌شود.

   

حسنوند خاطر نشان کرد: به هر واحد مسکونی که تخریب شده است 25 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و 15 ساله پرداخت می‌شود، به این واحدهای مسکونی 5 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

  

وی بیان داشت: برای تعمیرات واحدهای مسکونی 2 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 10 میلیون تومان نیز وام با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

  

استاندار بوشهر گفت: به منازلی که دیوار واحدهای مسکونی آنها ریزش کرده یک میلیون تومان به صورت بلاعوض و 3 میلیون تومان به صورت وام کم بهره پرداخت می‌شود.

 

گفتنی است، زلزله ای به بزرگی 7/5 دهم ریشتر روز پنج شنبه گذشته شهرستان دشتستان را لرزاند که در این حادثه 7 نفر کشته و بیش از 60 نفر زخمی شدند.

 

رئیش جمهور کشورمان هم در سفری یک روزه برای بازدید از این مناطق روز گذشته به استان بوشهر سفر کرد.

 

  

پایان پیام/

کد خبر 318797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha