مانور زلزله در مدارس سراسر استان گلستان اجرا شد

خبرگزاری شبستان: مانور زلزله با هدف هماهنگی بین اعضاء و تمامی عوامل دخیل در عملیات امداد و نجات، شناسایی نقاط ضعف و قوت و بدست آوردن اعتماد به نفس افراد درگیر در هر قسمت از مانور در مدارس سراسر گلستان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مانور زلزله با هدف هماهنگی بین اعضاء و تمامی عوامل دخیل در عملیلت امداد و نجات، شناسایی نقاط ضعف و قوت و برطرف کردن نواقص و تقویت توانایی ها، بالا رفتن روحیه و بدست آوردن اعتماد به نفس افراد درگیر در هر قسمت از مانور، دست یابی به بهترین رکورد زمانی در پاسخگویی به حوادث و عملیات امداد و نجات و کسب آمادگی جسمی و روحی- آمادگی تجهیزات و امکانات و تولید برنامه عملیات جامع و کارآمد؛ در مدارس سراسر استان اجرا شد.


محمد بهشتی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در این خصوص گفت: بروز حوادث، پدیده ای اجتناب ناپذیر بوده و آسیب های مالی و جانی فراوانی را به جامعه تحمیل می کند.


وی افزود: به منظور کاستن از اثرات نامطلوب این حوادث ، برخورداری از آموزش متناسب و داشتن اطلاعات کافی به عنوان ضروری ترین اقدام برای مقابله و کاهش اثرات واقعه لازم است.


بهشتی تصریح کرد: در واقع با حساس سازی آموزش، می توان به تغییر رفتار در دانش آموزان در این زمینه دست یافت.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، وی گفت: اجرای مانور با هدف بدست آوردن آمادگی و ظرفیت سازی گروه های هدف، مهم و قابل تأمل است.


بهشتی اظهارداشت: اجرای مانور در مدرسه می تواند باعث شناخت بیشتر مسئولین مدرسه و دانش آموزان از امداد و نجات در حوادث و بلایا شود و به واسطه همین شناخت، دانش آموزان امروز، می توانند امداد گران آینده باشند.


پایان پیام/

 

کد خبر 318834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha