بهره مندی 15700 سرپرست زن از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 15 هزار و 700 خانواده سرپرست زن در استان از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، گفت: از این تعداد 13 هزار و 300 نفر فوت همسر داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، شب گذشته (10آذر) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین اهداف این نهاد است.


وی با بیان اینکه 75 هزار مددجو در استان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند، افزود: 2 هزار دانشجو و 9 هزار دانش آموز نیز از این نهاد خدمات دریافت می کنند.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از فعالیت 5 مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه روزی در استان خبر داد و گفت: در این مراکز مشاوران تربیتی، تحصیلی و دینی وجود دارند و به دانش اموزآن مشاوره ارائه می دهند.


رضوی با اشاره به اینکه آگاه کردن مردم نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، اذعان کرد: رفع بی عدالتی ها، پیگیری تحقق نیاز جوانان، تامین امنیت و ایجاد اشتغال موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز آموزشی تفریحی برای اوقات فراغت نوجوانان بسیار مفید است، تصریح کرد: باید بستر مناسب برای بیمه همگانی بیکاری و برخورداری جوانان از تسهیلات فراهم شود.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از وجود 16 هزار و 961 خانواده مددجو با سرپرست مرد در استان خبر داد و گفت: اکثر سرپرستان این خانواده ها سالمند هستند.


رضوی با بیان اینکه 15 هزار و 700 خانواده سرپرست زن در استان از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، گفت: از این تعداد؛ همسر 13 هزار و 300 نفر فوت شده اند.


وی با اشاره به اینکه رابطه تگاتنگی بین مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر توانمندسازی اقتصادی در زمینه توانمندسازی فرهنگی خانواده های مددجو کار می کند.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از شناسایی 32 جوان موفق و نخبه دربین مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و گفت: این استعدادهای درخشان به مراجع ذی ربط معرفی شده اند.


پایان پیام/
 

کد خبر 318920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha