نشریه «کانون» پاسخی نو به رفع نیاز کانون های سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: جعفری با اشاره به ضرورت انتشار نشریه کانون با هدف پاسخ به نیازهای کانون ها گفت: مخاطبان نشریه 17 هزار نفر از فعالان و مسئولان کانون های مساجد سراسر کشور هستند.

محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور از انتشار نشریه کانون توسط این معاونت خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون هایخبرگزاری شبستان گفت: بخشی از مشکلات تشکل های خودجوش و مردمی در عدم ماندگاری و پایداری تشکل یا عدم اثر بخشی و بهره وری فعالیت ها و مشکلاتی چون عدم توفیق در جذب و نگهداشت نیروها، نشان می دهد که مسائل اثر بخشی مربوط به نحوه مدیریت تشکل است.

 

وی افزود: چه بسا افرادی با انگیزه های بالا و روشن بینی نسبت به اهداف و موضوعات وارد عرصه فعالیت می شوند و عدم توفیقشان در مدیریت افراد و منابع باعث شکست تشکل (کانون) می شود و حرکت و دغدغه شخصی آنها در حد فردی باقی می ماند. صرف اطلاع از اهداف و آرمان ها برای راهبری یک جمع به سمت آن اهداف کفایت نمی کند و بایستی منطق و شیوه تعامل با افراد نیز به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.


وی ادامه داد: مخاطبین هدف نشریه در سطح اول فعالان اصلی و مسئولان کانون های مساجد کل کشور که حدود 17 هزار کانون هستند، است و در سطح دوم فعالیا عام کانون ها و مخاطبان فرعی نشریه را اساتید، کارشناسان، برنامه ریزان و مدیران فرهنگی و فعالان پرسابقه فرهنگی به حساب می آیند.

 

جعفری با اشاره به اینکه نشریه کانون با وجود چاپ فقط چهار شماره در یک سال گذشته توانسته است جایگاه خود را بین اعضای کانون ها پیدا کند، اضافه کرد: نشریه کانون به صورت تخصصی به نیازهای کانون ها پرداخته و در هر شماره با مطرح کردن یک یا چند کانون نمونه به عنوان الگویی برای سایر کانونها به کار خود ادامه می دهد.

 

کانون های موفق برنامه های خود را برای نشریه کانون ارسال کنند

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد نشریه کانون معرفی و ارتباط بین کانون ها و اعضای آنها است بنابراین پیشنهاد می شود کانون های موفق و اثربخش از سراسر کشور، برنامه ها و فعالیت های ویژه خود را برای معرفی به معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی ارسال کنند تا برای استفاده در بخش مورد نظر نشریه استفاده شود.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: در مدتی که نشریه در حال چاپ و انتشار است، تقاضاهای متعددی برای افزایش تیراژ و چاپ از سراسر کشور مطرح شده ولی متاسفانه به دلیل محدودیت های اعتباری امکان پاسخگویی به علاقه مندان را نداریم که امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده، بتوانیم این مشکل را برای سال آینده برطرف کنیم.


جعفری خاطر نشان کرد: این نشریه که در حال حاضر به صورت فصلی در حال چاپ است در سه فصل جداگانه با عناوین مرکز دنیا(کانون و جامعه)، سرگذشت کندوها (نگاهی به درون کانون ها)، سنگربان(در احوالات مسئولین کانون ها) و قبل و حین فصل ها با دو بخش راه نشان و گعده که به گفتارهایی از بزرگان و ایجاد محیط بحث و راه نمایی های لازم برای اعضای کانونها طراحی شده است و به دنبال آن است تا دغدغه های مسجدی ها را به اطلاع عموم برساند.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 318942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha