راه ‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال اقدامی ارزشمند در حوزه فضای مجازی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: راه ‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال اقدامی ارزشمند در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با حضور در خانه فرهنگ دیجیتال کانون فرهنگی و هنری حمزه سیدالشهدا در گفتگویی خبری اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند که با توجه به ظرفیت وپتانسیل بالایی که در جذب نوجوانان و جوانان دارند به عنوان یکی از مکان های راه ‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال در نظر گرفته شده اند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان دارای خانه فرهنگ دیجیتال هستند که 3 خانه فرهنگ دیجیتال در کانون های فرهنگی و هنری شهرستان اصفهان و مابقی در شهرستان های دهاقان، شهرضا، مبارکه، کاشان، آران و بیدگل،گلپایگان،تیران و کرون و فلاورجان راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: کانون های مساجدی که احساس می کنند ظرفیت تاسیس این مراکز را دارند و دارای فضایی مجزا از فضای کانون هستند می توانند خانه فرهنگ دیجیتال راه اندازی کنند.

 

وی گفت: در خانه های فرهنگی دیجیتال، اینترنت پاک، ارائه نرم افزارهای حوزه های مختلف از جمله خانواده، کودکان و نوجوانان، کاربردی، فنی و مهندسی، بازی و سرگرمی های دیجیتال، آموزش و علوم پایه، انقلاب، دفاع مقدس، رهبری، تلفن همراه، خط و زبان فارسی، بازی های رایانه ای و تهیه و تولید نرم افزارهای مجاز و با محتوا انجام می گیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد:با توجه به محرومیت مناطق روستایی و نیاز اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این مناطق به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، درصورت وجودشرایط، خانه های فرهنگ دیجیتال را در مناطق روستایی نیز راه اندازی می کنیم.

 

وی ادامه داد: همچنین در خانه های فرهنگ دیجیتال دوره ها و برنامه های آموزشی برگزار می شود که این موضوع خود عامل مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

حجت الاسلام معتمدی درپایان افزود: با توجه به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی، مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با برنامه ریزی صحیح و جامع و با جذب نوجوانان و جوانان به این پایگاه های مهم دینی و فرهنگی، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha