گروه های مسجدی در پی تعامل شایسته باشند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه واقعی مساجد گفت: گروه های مختلف مسجدی با دعوت از هم در پی تعامل و ارتباط شایسته باشند.

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که مجموعه عوامل یک مسجد باید جایگاه واقعی خود را برای اداره مسجد بیابند به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مسجد نهادی فراتر از نهادهای معمولی و معادلات اجتماعی، دینی و تربیتی است و لازم است برای اجرایی شدن تعاملات مناسب میان گروه های مختلف مسجدی، در حوزه نظری صحبت و تبادل نظر شود.

 

وی افزود: همان گونه که هنرمند به عنوان عنصر مفید در چهارچوب یک جامعه، تاثیرگذار است و نه تاثیر پذیر، مسجد نیز مکان تولید و تاثیرگذاری است و لازم است همه عوامل مسجد متوجه این امر ارزشمند باشند.

 

هادی نیا با بیان اینکه گاهی شأن و جایگاه واقعی و رفیع مساجد نادیده گرفته می شود، ابراز داشت: مساجد مکان فکر، اندیشه و تربیت و تعالی هستند و گروه های مختلف آن نیز می توانند با دعوت و همیاری یکدیگر در پی تعامل و برقراری فضای فاخر و تاثیرگذار باشند.

 

وی افزود: این باور که تنها با ابلاغات و بیانیه ها بتوانیم مساجد را احیا کنیم تصوری غلط و غیرقابل دستیابی است؛ بلکه در درجه اول لازم است معادلات اداری و اجرایی مساجد را رصد کنیم و نظر مقام معظم رهبری در خصوص تعامل مناسب میان بسیج ، ائمه جماعات و کانون های فرهنگی هنری توجه و تامل در همین مسئله است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نهادهای مسجدی باید خود را با تلاش مجموعه ها و درنظر گرفتن نیروها و پتانسیل های موجود رصد کنند خاطرنشان کرد: چه شایسته است که در اداره مساجد، به دبیرخانه کانون ها صرفاً به عنوان ستاد اداره کانون ها نگریسته نشود، چرا که موقعیت تمامی عوامل یک مسجد ارزشمندتر از این مسائل است و این شاخصه باید در رأس تصمیم گیری ها قرار گیرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 318983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha