مسجد جمکران باید به یکی از قطب های جهان اسلام تبدیل شود

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تبدیل شدن مسجد مقدس جمکران به یکی از قطب‌های جهان اسلام، گفت: این مسجد ظرفیت فراوانی دارد و می‌توان با برنامه ریزی، بهره‌برداری‌های بیشتری از آن داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در زمانی زندگی می‌کنیم که راه‌های فساد به سوی جوامع بشری کاملاً گشوده شده است، گفت: ما باید در مقابل این زهرها، پادزهر داشته باشیم که یکی از این پادزهرها مسجد جمکران است که هفته ای چندصد هزار نفر را به سوی خودش جذب می کند.
وی با تاکید بر برداشتن گام هایی در این حوزه برای غلبه بر مفاسد، خاطرنشان کرد: من از کسانی که در مورد این مسجد منفی‌بافی می‌کنند، تعجب می‌کنم مسجدی که در آن نام امام زمان(عج) برده می شود و عبادتی دارد که عبودیت خالص است.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: چنین عبادتی چنین جاذبیتی ایجاد می کند که صدها هزار نفر در هفته و در ایام مخصوص میلیون ها نفر به آنجا مشرف می شوند.
این مرجع تقلید بااشاره به داستان تاسیس مسجد جمکران، اظهارداشت: این مساله تاریخی در خواب نبوده و در بیداری بوده و علمای بزرگ آن را تایید کرده اند. نباید مقابل علماء ایستاد، چرا که جمکران تریبونی است که می تواند گروه زیادی را از فساد بازدارد و به مکتب اهل بیت(ع) دعوت کند.
وی ادامه داد: از قدیم‌الایام و از جوانی به مسجد مقدس جمکران علاقه داشتم؛ احداث مرکز شیعه‌شناسی در کنار این مکان مقدس ازجمله اقداماتی است که در مقابل منفی‌بافان انجام داده‌ایم. ضمن اینکه درصدد هستیم تاسیسات شبکه ولایت را هم به همین مکان منتقل کنیم، همچنین ساخت درمانگاهی در کنار مسجد برای بهبود بیماران ازجمله برنامه هاست.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تبدیل شدن مسجد مقدس جمکران به یکی از قطب‌های جهان اسلام، تصریح کرد: این مسجد ظرفیت فراوانی دارد و می‌توان با برنامه ریزی های کامل و جامع بهره‌برداری‌های بیشتری از آن داشت؛ تا زائران بیشتری از سراسر جهان به قم و این مکان مقدس مشرف شوند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه بیشتر زائران جمکران را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: این مساله نقطه قوت برای مسجد است و می تواند آنها را جذب کند.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم خرافات با اعمال مسجد مقدس جمکران آمیخته نشود، افزود: شنیده شده برخی در میان زائران سخنانی را مبنی بر علائم ظهور و آوردن پیام از جانب امام عصر(عج) مطرح می‌کنند؛ باید نیروهای امنیتی در میان مردم باشند و جلوی این سودجویی ها را بگیرند. زیرا هر جا که محلی برای استفاده باشد، مکانی برای سوء‌استفاده هم خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 319166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha