وهابیت می‌خواهد جنایات خود را به نام اسلام ثبت کند

خبرگزاری شبستان: کارشناس شبکه جهانی ولایت گفت: وهابیت برای تخریب شخصیت اسلام آمده است، همین که کسی را می‌کشند و با بسم الله گفتن آغاز می‌کنند یعنی سعی دارند این اقدامات را به نام اسلام ثبت کنند!

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، برنامه «شب آسمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی،‌ دوشنبه شب،‌ 11 آذرماه با موضوع «مقابله اهل سنت با شبکه‌های معاند اسلام» با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباسی و ماموستا اقبال بهمنی به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام عباسی طی سخنانی اظهار کرد: وهابیت تلاش دارد که خود را نماینده اهل سنت جا بزند در حالی که مذاهب اهل سنت و شیعه بیش از یک هزار سال سابقه دارند بنابراین اگر وهابیت بخواهد ماهیت حقیقی اش را پنهان کند باید استتار کند، چراکه اگر بگویند 200 سال است که وهابیت ایجاد شده دیگر راه به جایی نمی برند.
وی ادامه داد: زیدالدین شافعی می گوید وهابیت فقط خود را مسلمان می داند و اگر امکانش باشد می گویند اهل سنت مسلمان نیستند.
این محقق با اشاره به آثاری که اهل سنت در رد افکار وهابیت نوشته اند، گفت: در کتاب «خوارج، وهابی و سلفی ها را بهتر بشناسیم» نوشته عبدالعزیز هرتلی، مطالب متعددی در رد افکار وهابیون با اهل سنت آمده است.
حجت الاسلام عباسی تصریح کرد:‌ وهابیون آیاتی که مربوط به کفار است را بدنه اسلام تطبیق به مسلمین می دهند و به نام دین دست به کشتار می زنند به طوری که خیلی از این افراد بسم الله می گویند و بعد علمیات انتحاری انجام می دهند.
وی ابراز کرد: اگر فردی مسلمان باشد و این فیلم هایی که وهابیون از این کشتارها پخش می کند را ببیند فاصله می گیرد و اگر غیرملمسان باشد اسلام را اینگونه خواهد شناخت.
این استاد حوزه تصریح کرد: وهابیت برای تخریب شخصیت اسلام آمده است، همین که کسی را می کشند و با بسم الله گفتن آغاز می کنند یعنی سعی دارند این اقدامات را به نام اسلام ثبت کنند!
در ادامه برنامه کلیپی پخش شد که طی آن شیخ علی جمعه، ‌مفتی مصر ‌در بخشی از سخنانش خطاب به وهابیت و کسانی که قصد بر تخریب ضریح پیامبر (ص) را دارند، گفت: لال شوی که می خواهی بر سرور پیامبران چنین کنی،‌ خدا دست و پایت را قطع کند.

 حجت الاسلام عباسی در ادامه اظهار کرد: بن باز، ‌مفتی عربستان در سایت خود در پاسخ به سوالی در مورد تخریب گنبد می گوید: این موضوع متاخری است و گنبد را برخی امرا ساخته اند و اگر از بین برود ایرادی ندارد و حق است!
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است این است که وهابیت می خواهد خود را به اهل سنت پیوند زند در حالی که هیچ کدام از عقاید آنان با اهل سنت تطابق ندارد. 

پایان پ یام/

کد خبر 319337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha