رقابت 128قاری و حافظ برادر در سی وششمین دوره مسابقات قرآن خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: کارشناس امور قرآنی و روحانیون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از رقابت 128 قاری و حافظ برادر در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مهدی عباسی، کارشناس امور قرآنی و روحانیون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل قرآن کریم خراسان جنوبی در روزهای27، 28 و 29 آذر در شهرستان سربیشه برگزار می‌شود، افزود: دراین دوره از رقابت‌ها 128 قاری و حافظ برادر در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم با هم به رقابت می‌پردازند.


وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو مقطع زیر 16 سال ویژه شکوفه‌ها و بالای 16 سال ویژه بزرگسالان برگزار می شود، ابراز کرد: ملاک راهیابی به مرحله استانی کسب حد نصاب نمره و تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته بر اساس نظرات هیئت داوران و ستاد برگزاری مسابقات است.


کارشناس امور قرآنی و روحانیون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اسامی برگزیدگان حافظان و قاریان قرآن کریم، گفت: مراسم اختتامیه سی و ششمین مرحله استانی مسابقات قرآن در 29 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه شهرستان سربیشه برگزار می شود.


حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیش از قاریان، اساتید قرآنی، مربیان و ... مطالبه آن را داشتند که در تلاوت قرآن خشوع را ایجاد کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ افرادی که به تلاوت قرآن می پردازند، باید تلاش کنند تا در تلاوت قرآن، خشوع را ایجاد کنند تا شنوندگان، روح و روانشان تحت تاثیر تلاوت قرآن قرار گیرد.


وی با بیان اینکه خداوند همه چیز را در قرآن نازل کرده است، گفت: خداوند متعال کلیات را درقرآن آورده و به وسیله پیامبر اکرم(ص) جزئیات را مفصل توضیح داده است تا یاد بگیریم که در چارچوب قرآن و احادیث حرکت کنیم و مسائل جدید را در چارچوب قرآن، سنت و کلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) استنباط کنیم.


کارشناس امور قرآنی و روحانیون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رشد و بالندگی انسان و همچنین ارتقای سطح زندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است، تصریح کرد: باید برای رسیدن به اعماق قرآن و مفاهیم بلند این کتاب الهی در ظاهر آن توقف نکرد و با گذشتن از سطح قرائت و تجوید به اعماق این کتاب الهی پی برد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام عباسی با اشاره به حدیثی از حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با بیان اینکه قرآن دارای 4 مرتبه است و انسان باید تلاش کند در این مرتبه‌ها توقف نکند متذکر شد: همان‌طور که وضو تنها مقدمه‌ای برای نماز است و باید برای رسیدن به نماز از وضوعبور کرد، قرائت و حفظ نیز تنها مقدمه‌ای برای درک مفاهیم قرآن است و نباید خود را در این مسائل متوقف کرد.


وی بابیان اینکه چشم و دل انسان بیشترین نقش را در صادرات و واردات اعمال و رفتار انسان دارد، بیان کرد: «افلا تدبرون» در قرآن یک نوع استفهام انکاری است یعنی آیا تدبر نمی‌کنید که یک امر همراه با تهدید است، یعنی همه باید در قرآن تدبر کنند و شهامت ورود به قرآن را داشته باشند، وظیفه همه است که به اندازه فهم خود از مطالب قرآن استفاده کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 319584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha