تخصیص حداکثری اعتبارات استانی و ملی جهت توسعه امامزادگان

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: آنچه از اعتبارات استانی و ملی برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قابل منظور شدن است، کوتاهی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، بر لزوم توسعه امامزادگان سطح استان تاکید کرد و گفت: آنچه از اعتبارات استانی و ملی برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قابل منظور شدن است، کوتاهی نخواهد شد.


وی مشارکت مردم در امور را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به مذهبی بودن استان یزد، درآمد ناشی از نذورات مردمی باید بالا باشد.


استاندار یزد با اشاره به کمک های خوب خیرین استان، اظهار داشت: باید با اطلاع رسانی مناسب زمینه های حضور آنان را در عرصه های گوناگون ایجاد نماییم.


میر محمدی با اشاره به اینکه پروژه توسعه امامزاده جعفر (ع) را دنبال خواهیم کرد، گفت: طی یک فرصت محدود با نظر کارشناسان میراث فرهنگی، نقشه امامزاده جعفر(ع) بازبینی و راه های دسترسی و خدمت رسانی بررسی می شود.


وی با اشاره به پروژه توسعه امامزاده جعفر (ع) و ضرورت توجه به بافت تاریخی، اظهار داشت: کار باید برای مردم باشد، بنابراین باید طبق نظر مسئولین که خواست نظام است کارعملی شود.


استاندار یزد با اشاره به اینکه ان شاا… پروژه توسعه امامزاده جعفر (ع) را دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: طی یک فرصت محدود با نظر کارشناسان میراث فرهنگی، نقشه امامزاده جعفر(ع) بازبینی و راه های دسترسی و خدمت رسانی بررسی خواهد شد.


میر محمدی با با بیان اینکه مبنای قوانین در نظام جمهوری اسلامی، قوانین شرعی است، افزود: در خصوص زمین های موقوفه ای که ادارات شهر یزد بر روی آن استقرار یافته اند، اگر اداره اوقاف در جایگاه مالک قرار گیرد و اعلام رضایت کند، مقوله نمازگزاردن مشکلی ندارد.


در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، نیز با اشاره وجود 11هزار موقوفه – 40 هزار رقبه – در استان یزد و جایگاه هفتم استان در کشور، اظهار داشت: استان یزد از نظر درآمدی رتبه 25 کشور را به خود اختصاص داده است.


حجت الاسلام عادل همچنین از کسب رتبه برتر کشوری در حوزه فرهنگی توسط این اداره کل خبر داد و افزود: برنامه های ویژه ای در استان توسط اوقاف برگزار می شود که می توان به طرح آرامش بهاری در ایام عید نوروز، ضیافت الهی در ایام رمضان، نشاط معنوی در ایام تابستان و ولایت علوی در ایام غدیر اشاره کرد.


وی با اشاره به اینکه در محدوده پروژه توسعه امامزاده جعفر (ع) ملک میراثی ثبتی وجود ندارد، گفت: این امام زاده واجب التعظیم در مرکز شهر قرار گرفته و راه های مواصلاتی به آن بسیار پر تردد است، بنابراین طرح توسعه مطرح شد که هم اکنون متوقف شده و نیازمند همتی مجدد است.

 

پایان پیام/

کد خبر 319711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha