بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه مهمترین راهبرد چالش‌های فکری است

خبرگزاری شبستان:دبیرکارگروه رسانه واولویت‌های مطالبات مقام معظم رهبری با بیان اینکه قرآن محوری اساس فعالیت های بسیج و رسانه باشد،گفت: بهره‌گیری ازظرفیت‌های حوزه‌های علمیه مهمترین راهبرد چالش‌های فکری است.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، صالح اسکندری، دبیر کارگروه رسانه و اولویت‌های مطالبات مقام معظم رهبری ظهر امروز(13آذر) در نشست جمع‌بندی کارگروه‌های همایش بین‌المللی بسیج و رسانه،با بیان این که فضای رسانه در داخل کشور نیازمند رویکرد جبهه‌ای است، اظهار داشت: ایجاد جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی در مقابل حرکات دشمن با طراحی جدید و ایجاد جبهه رسانه ملی و فراملی قابل تحقق است.


وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه مهمترین راهبردچالش‌های فکری است، افزود: تحکیم ساخت درونی قدرت اسلام و قانون گرایی و بصیرت‌افزایی باید توسط مسئولان نظام در جهت پیشرفت و اتحاد هر چه بیشتر رسانه و تشکل بسیج مورد حمایت قرار گیرد.


اسکندری با بیان اینکه رسانه باید جایگاه خرده فرهنگ ها را به لحاظ قومیتی در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بیش از پیش مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: فضای رسانه ای کشور باید از قرارگاهی فرماندهی شود و از راهبردشناسی بهره گیرید.


مسئول کارگروه رسانه و اولویت‌ها و مطالبات رهبری افزود: قرآن محوری باید اساس تمامی فعالیت های بسیج رسانه باشد و کرسی‌های آزاداندیشی برای تبیین گفتمان ولایت تقویت و بر اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درون زا تاکید شود.


اسکندری دشمن‌شناسی و تدبیر در این خصوص را از دیگر راهبردها دانست و تصریح کرد: جذب تحکیم ساخت درونی قدرت با تاکید بر اسلام، نوگرایی و وحدت اسلامی از جمله راهبردهای اساسی در کارگروه بسیج و رسانه بوده است.


وی جذب و دفع در مقابله با رسانه‌های خارجی را از دیگر راهبردهای این همایش دانست و خاطرنشان کرد: قرآن محوری، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و تاکید رسانه‌ها بر اقتصاد مقاومتی از دیگر راهبردهای مورد تاکید در کارگروه رسانه و بسیج بوده است.


بنا به گزارش شبستان در این نشست مرتضی غرقی، فعال رسانه‌ای گفت: حدود 40نفراز دوستان رسانه‌ای در این جلسات شرکت کردند که متن نهایی آن حاصل گفت‌وگوهای 4 ساعته میان آن‌ها بوده است.


غرقی برخی از اصلی‌ترین دستاوردهای همایش را مورد تاکید قرار داد و افزود: مستندسازی تجربیات اهل فن و الگوسازی در رسانه‌ها از جمله دستاوردهای این همایش بوده است.


وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در ارتباط با امور رسانه‌ای از جمله مولفه‌های مورد تاکید در این همایش بوده است.


این فعال رسانه‌ای بسیج نهادهای فرهنگی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بازنگری در ساختار رسانه‌های موجود با هدف نقش‌افرینی هدفمند در مقابله با جبهه رسانه‌ای دشمن از دستاوردهای مهم این همایش است.


همچنین در ادامه سیدعلی رضی دبیر کارگروه رسانه و بسیج محورها و برنامه‌های این همایش را ارائه داد و گفت: بیان کارآمدی نظام در سطح بین‌الملل و چهره‌سازی از نیروهای ارزشی در جهان اسلام از برخی محورها و برنامه‌های اصلی کارگروه بسیج و رسانه بوده است.


وی گفت: ایجاد هماهنگی در جهان اسلام و ایجاد مجموعه‌های همکار و منسجم در نقاط گوناگون جهان نیز از محورها و برنامه‌های کارگروه بسیج و رسانه است.


پایان پیام/
 

کد خبر 319888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha