کانون های مساجد باید مساجد را به مسجد تراز اسلامی نزدیک تر کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت:کانون های مساجد باید مساجد را به مسجد تراز اسلامی نزدیک تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان اصفهان امروز در همایش توجیهی کانون های معین سوادآموزی به اهمیت سوادآموزی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت این موضوع برای پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) تا جایی بود که ایشان اسرای جنگی که به ده نفر سواد می آموختند را آزاد می کردند.


وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) در صدر اسلام مسجد تراز اسلامی برای همه ما تعریف کرده اند، اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید مساجد را به مسجد تراز اسلامی نزدیک و نردیک تر کنند.


حجت الاسلام معتمدی تاکید کرد: مادبه دنبال این نیستیم که تفاهم نامه ای امضا شود و کاری صورت نپذیرد بلکه وقتی مسئولیتی را قبول کردیم باید همه با هم تا آخرین قدم پای آن بایستیم.


وی افزود: امروز تثبیت و تحکیم سواد در جامعه رسالت بسیار مهمی است که بر دوش فرد فرد ما می باشد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در همه زمینه های علمی و فرهنگی در کشور پیشرو و الگو بوده است، اظهار داشت: کانون های معین سواد آموزی در شهرستان ها باید کانون های مجری سوادآموزی را فعال و تقویت کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی گفت:در راستای تببین، تشریح و اجرایی کردن تفاهم‌نامه آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سواد آموزی کشور و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام عظمای ولی فقیه مبنی بر تعامل دستگاه های علمی – فرهنگی و دینی کشور در برنامه سواد آموزی منعقد شده است، نشستی باحضور مسئولین استانی دو نهاد طرفین تفاهم‌نامه ( دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان) برگزار و کارگروهی تخصصی به عنوان ستاد اجرایی استان تشکیل شد که در اولین نشست این ستاد، پیشنهاد تدوین و تنظیم آیین نامه اجرایی مطرح و به تصویب رسید که بر اساس آن، آیین نامه تهیه و تنظیم شد.

 

وی افزود: این همایش در راستای آشنایی و اگاهی بیشتر مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از مفاد این آیین نامه برگزار شده است.


در ادامه این همایش، محمد براتی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان به ویژگی های یک شخص بی سواد اشاره کرد و گفت: همه ما باید بدانیم که یک شخص بی سواد آسیب رسان، آسیب دیده و آسیب پذیر است و بر این اساس برنامه ریزی برای رفع آسیب های اجتماعی داشته باشیم.


براتی با بیان اینکه 97 درصد جرایم سال 1390 توسط افراد کم سواد و بی سواد انجام شده است، گفت: مجامع جهانی معتقدند که کشورهایی که بیشترین آمار افراد کم سواد و بی سواد را دارند برای صلح جهانی خطرآفرین هستند.


وی اصفهان را سومین استان با سواد کشور بر اساس سرشماری ها دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم که این وضعیت مطلوب سواد در استان را ارتقا دهیم.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان به روند صعوی سوادآموزی بعد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اختلاف افراد با سواد در خانم ها و آقایان تنها 5 درصد و برای جوامع شهری و روستایی 2 درصد می باشد.


گفتنی است، در ادامه این همایش مفاد این آیین نامه برای حاضران توضیح داده شد و مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در زمینه سواد آموزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

پایان پیام/

کد خبر 320168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha