۱۶ آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت:۱۶ آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی و نظام سلطه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز(15 آذر) در جمع نمازگزاران ایلامی در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: در این روز دانشجویان انقلابی در اعتراض سفر نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا به کشور در سال 32 کشته شدند.


وی، با بیان اینکه اقدام انقلابی دانشجویان دانشگاه تهران در اوج خفگان ستمشاهی آغاز یک جنبش مردمی و انقلابی علیه نظام سلطه بود، افزود: اصولا قشر دانشجو در کشور ایران طبقه‌ای در مسیر علم و دانش هستند و باید با حفظ روحیه انقلابی و افزودن بر آگاهی و بینش سیاسی و بصیرت دینی بازیچه سیاست‌بازان قرار نگیرند.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی همواره سعی می‌کنند این قشر عظیم و تأثیر‌گذار در مقابل نظام مطرح کنند و آنان را تافته جدابافته از انقلاب و مردم معرفی کنند.


آیت الله لطفی، یادآور شد: این در حالی است که دانشگاه و دانشجویان همانند روحانیت از ارکان نظام و انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف جهاد مقدس و حضور عاشقانه در جبهه‌های حق علیه باطل و جهاد علمی و پژوهشی و فتح قله‌های رفیع علوم و دانش و به دست آوردن مهمترین و ضروری‌ترین دانش یعنی فناوری هسته‌ای و همچنین عمران و آبادانی و سازندگی کشور عالی‌ترین جلوه‌های ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.


وی، ابراز کرد: گرچه در دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان و واگذاری ریاست دانشگاه‌ها به عناصر مزدور و مخالف نظام و رهبری و نفوذ افراد فرصت‌طلب در تشکل‌های دانشجویی و متشنج‌کردن فضای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران تلاش فراوانی صورت گرفت که دانشجویان را به مقابله با نظام اسلامی و اندیشه‌های امام راحل تحریک کنند.


امام جمعه ایلام، گفت: گرچه توانستند یک اقلیتی از دانشجویان را با خود همراه کنند اما اکثریت دانشجویان و اساتید متعهد و انقلابی و آگاه و با بصیرت و پیرو خط امام و رهبری اصلاح‌طلبان خائن را در این توطئه شوم ناکام و با شکست ذلت‌بار مواجه کردند.


آیت الله لطفی، افزود: آتش‌زدن تمثال مبارک حضرت امام در روز 16 آذر در دانشگاه تهران و سکوت معنا‌دار و توأم با تایید سران فتنه و حامیان آنها در برابر این اقدام بسیار زشت؛ یکی از دردناک ترین وقایع در تاریخ انقلاب بوده است.


وی، بیان کرد: عوامل ضد انقلاب و وابسته به آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل عکس امام را به آتش بکشند و اصحاب فتنه و یاران دیروز امام و خائنین امروز امام و شهیدان کوچکترین عکس‌العملی از خود نشان ندهند.


امام جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم سفر سالروز درگذشت مظلومانه و غریبانه حضرت رقیه خاتون دختر سه ساله حضرت سید‌الشهدا در خرابه شام در سال 61 قمری اشاره کرد و گفت: این شهادت یکی از مصیبت‌هایی است که در شام برای اهل بیت رخ داد.


وی، اظهار کرد: این دختر به شدت مورد علاقه حضرت سید‌الشهدا(ع) بود و آن حضرت او را بسیار دوست داشت، آن دختر بعد از شهادت پدر شب و روز گریه می‌کرد و از گریه‌های وی دل اهل بیت مجروح می‌شد.


آیت الله لطفی، با اشاره به اینکه شهادت این دختر سه ساله سخت ترین و غم انگیز ترین حادثه برای اهل بیت(ع) بود، ابراز کرد: این واقعه هیچ گا فراموش نشده است و این امر نماد مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.


امام جمعه ایلام، در پایان با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) در خصوص صبر و شکیبایی، خاطرنشان کرد: شکیبایی و خشنودی از خداوند در راس اطاعت خداست کسی که شیکبایی کند و قضای الهی خواه خوشایند و خواه ناخوشایند باشد خداوند برای او جز خیر چیزی قرار نخواهد داد.


پایان پیام/

کد خبر 320364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha