برگزاری همایش تجلیل از دانش آموزان دختر شاهد وایثارگر در اردبیل

خبرگزاری شبستان:همایش تجلیل از دانش آموزان دختردبیرستانی شاهد وایثارگر در محل اردوگاه ساری دره سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، سید ودود سید شنوا مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل عصر امروز (15آذر)در همایش تجلیل از دانش آموزان دختر دبیرستانی در محل اردوگاه ساری دره سرعین گفت: دانش‌آموزان ما باید در مدارس و کتاب‌های آموزشی خود با سرگذشت شهدا و ایثارگران جامعه آشنا شده و با خواندن زندگینامه شهدای ارزشمندی همچون فهمیده و بالازاده بکوشند تا روح ایثارگری را در خود تقویت کرده و منش و رفتار آنها را الگوی خود قرار دهند.


وی افزود: ما تا زمانی که این فرهنگ را به ظواهر و مادیات دنیا ترجیح ندادیم قطعاً در سنگر دفاع از انقلاب پاینده و پایدار باقی می‌مانیم و اگر لحظه‌ای از راه و مرام شهدا غفلت کنیم، نمی‌توانیم در این مسیر اهداف عالیه را محقق کنیم.


سید شنوا ،هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از دانش‌آموزان کوشا و ساعی، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تلاش، فراهم کردن زمینه رقابت سالم و معرفی نمونه‌های علمی برتر دانست.


وی ،شجاعت و رشادت بانوان ایثارگررا متذکرشدو به بیان خاطراتی از ایثارگری آنان پرداخت.


مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل در پایان سخنان خود، از دانش‌آموزان ایثارگر و شاهد خواست تا در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی و به ویژه در امر حجاب و عفاف الگوی مناسبی برای سایر دانش‌آموزان باشند.


در ادامه این همایش باشکوه حجت الاسلام والمسلمین محمود اصغری امام جمعه شهرستان سرعین هم به نقش مهم و مؤثر بانوان ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس اشاره وخطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: همه تلاشتان باید تحقق این امر خطیر باشد که پاسدار حرکت و ارزشهایی باشید که پدرانتان برای آن از جان خود گذشتند، سختی ها و شکنجه ها را تحمل کردند.


حجت الاسلام و المسلمین اصغری در پایان سخنان خویش یادآور شد: شما دانش آموزان باید قدر این موقعیت و فرصت را بدانید و برای ارتقای خود و حفظ ارزشها و آرمان های نظام اسلامی تلاش بیشتری داشته باشید.


گفتنی است، در پایان این همایش باشکوه معنوی از دانش آموزان برتر طرح پراکنده شاهد وایثارگر استان اردبیل درعرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی با اهداء لوح سپاس و جوایزی تجلیل به عمل آمد.


پایان پیام/

کد خبر 320384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha