یادواره شهید کشوری و شهدای ایل ارکوازی در ایلام برگزار شد

خبرگزاری شبستان: یادواره شهید کشوری و شهدای بولی و ارکوازی ایلام با حضور خانواده های شهدا، جمععی از مسئولان کشوری و لشکری در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز غرب کشور، عصر جمعه(15 آذر) در مراسم یادواره شهید کشوری و شهدای ایل ارکوازی، گفت: دفاع از آرمان های شهدا نوعی جنگ نرم در مقابل هجمه دشمن و مایه تداوم راه این سرافرازان همیشگی تاریخ است.


وی، افزود: اگر امروز آمریکا به زانو درآمده و ما به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده ایم همگی برگرفته از خون شهدا، هدایت و رهبری ولایت فقیه و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.


فرمانده هوانیروز غرب کشور، تصریح کرد: هر زمان ایران اسلامی با چالشی بزرگ و خطرناک مواجه می شود درایت و بینش مقام معظم رهبری باعث از بین رفتن آن موانع و مشکل ها شده است.


قربانی، در ادامه برگزاری یادواره شهید خلبان کشوری در سال گذشته برای نخستین بار در ایلام را زمینه ساز و مشوق برگزاری یادواره هایی از این دست برای تجلیل از شهدای هوانیروز در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، لرستان و دیگر مناطق کشور عنوان کرد.


وی، ابراز کرد: حضور شهید کشوری و یگان هوانیروز ایران به پیش از جنگ تحمیلی و موضوع غائله کردستان و نخستین پرواز این خلبان دلاور در آن زمان بر می گردد.


قربانی گفت: رشادت و فداکاری شهید کشوری و یارانش در همه عملیات های پروازی به ویژه دوران دفاع مقدس بسیار موثر و مشهود بود.


فرمانده هوانیروز غرب کشور، در پایان خاطرنشان کرد: جنگ ما نبردی نامتقارن و نابرابری بود که همه کشورهای جهان با کمک های نظامی، مالی، عملیاتی و اطلاعاتی به صدام به صف آرایی و مقابله با ایران اسلامی پرداختند.


گفتنی است، دومین یادواره بزرگ خلبان شهید احمد کشوری و 186 شهید ایل بولی و ارکوازی روز جمعه در منطقه عملیاتی تنگ بینا و میمک ایلام برگزار شد.


شهید احمد کشوری، 15آذر سال 59 پس از رشادت های بسیار در نبرد هوایی با مزدوران رژیم بعث و انهدام ده ها دستگاه تانک و نفربر و به هلاکت رساندن صدها نظامی ارتش صدام در منطقه عمومی تنگ بینا مشرف به بلندی های میمک استان ایلام به شهادت رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 320415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha