16 آذر روز اثبات قلم ها و قدم های دانشجویان است

خبرگزاری شبستان: استاندار البرز در پیامی تبریک به مناسبت فرارسیدن روز 16 آذر گفت: روز 16 آذر روز دانشجو، روز اثبات قلم ها و قدم های دانشجویی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز، سیدطاهر طاهری، استاندار البرز در پیامی شانزدهم آذرماه سالروز طلوع اندیشه های نو را بر جامعه دانشجویی کشور و تمامی دانشجویان سرزمین البرز تبریک گفت.


سیدطاهر طاهری فرا رسیدن سالروز 16 آذرماه « روز دانشجو» را روز اثبات قلم ها و قدم های دانشجویانی دانست که خون گلگونشان خط قرمز و سنگری مقابل دانشگاه شد تا مسیر هجوم اجانب بسته شود؛ تا هر بار با تورق تاریخ ایران زمین در شانزدهم آذرماه 1332 پیام دانشجویانی که بانگ " مرگ بر کودتا" را سرمی دادند بشنویم و در گوش جهانیان فریاد بزنیم.

 

به گفته این مسوول، قیام دانشجویان در 16 آذر 1332 ضربه شست تاریخی علیه دیکتاتور ، روز تولد جنبش دانشجوئی و نمادی برای تسطیح راه آزادی دانشجویان در کشورمان بود؛ روزی که نیکسون در مقابل حماسه شورانگیز سیاسی دانشجویان دانشگاه تهران وا ماند.

 

وی ادامه داد: آن روزهای تاریخی دور نیستند و گرچه غبار 60 ساله بر آن سالها نشسته است اما یاد شهدای 16 آذر و روحیه عدالت جویی، آرمان طلبی بر تار و پود فضای دانشگاه ها ساری و جاری است و انعکاس طنین فریادهای آنان در این روز بیش از هر زمانی به گوش می رسد.

 

طاهری در پیام خود تاکید کرد: روز دانشجو روز بصیرت سیاسی، دانش و بینش، روز مطالبات عدالت جویانه قشر دانشجو، روز جدایی از جهل و ظلمت و سالروز طلوع اندیشه های نو است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 320487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha