16 آذر؛ روز استقلال و حاکمیت ملی

خبرگزاری شبستان: روحانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت: روز ۱۶ آذر، روز دانشجو است،روز آزادی است، روز استقلال است و روز حاکمیت ملی است. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت: روز 16 آذر، روز دانشجو است، یادآور حادثه 60 سال پیش در دانشگاه تهران، فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار، 16 آذر، روز آزادی است، روز استقلال است و روز حاکمیت ملی است.

روحانی افزود‌: بسیار خرسندم که در سال تحصیلی جدید بار دیگر موفق شدم در جمع دانشجویان، استادان و فرهیختگان حضور داشته باشم.

وی گفت‌: از 60 سال پیش و بعد از حماسه و قهرمانی دانشجویان در 16 آذر 1332 تا امروز حرکت‌های بسیار عظیم و بزرگ و سرنوشت سازی به دست دانشجویان و استادان تحقق یافته است.

رییس جمهور افزود: اصولا از انقلاب مشروطه تا امروز همواره مردم ایران و بویژه نسل جوان و دانشجویان در برابر مسئله مهم حاکمیت ملی، استقلال و مبارزه با استعمار و استبداد، این ملت ایستادگی و مقاومت خود را نشان داده است.

روحانی گفت: 15 خرداد 1342 و همه حوادث دانشگاهی بعد از 15 خرداد در دانشگاه‌های مختلف، من از سال‌های 47، 48 تا 52 که در دانشگاه تهران بودم شاهد این جنبش در تمام دانشگاه‌های ایران بویژه تهران بودم و اشکالی ندارد که بگویم دانشگاه تهران آن زمان پیشتاز بود.

مراسم 16 آذر، روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

آقای تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی وظیفه دانشجویان را در دو بعد علمی و اجتماعی دانست و با اشاره به تحریم‌های غیرعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان حتی از چاپ مقالات علمی ما در نشریات بین‌المللی دریغ می‌ورزند.

رئیس جمهور را وزرای علوم و بهداشت، رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار تهران و برخی دیگر از مسئولان همراهی می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر 320521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha