ترویج فرهنگ کتابخوانی در غنی سازی اوقات فراغت نقش بسزایی دارد

خبرگزاری شبستان: فرماندار درمیان گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و گسترش فرهنگ اصیل در جامعه، باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، رجبعلی براتی، فرماندار درمیان، در کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان درمیان اظهار کرد: مدرسه و خانواده، شیوه های تربیتی و آموزشی، وجود منابع، کتب و نشریات قابل دسترس نقش به‌سزایی در اشاعه فرهنگ کتابخوانی ایفا می کند.


وی افزود: استفاده از منابع مفید و توجه به نیازهای مخاطبان در راستای جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخانه بسیار مفید است که باید فعالان حوزه کتاب شهرستان به آن توجه جدی کنند.


فرماندار درمیان با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای خارجی فقط یک ابزار برای گذران اوقات نیست و سازندگان غربی با این شیوه اطلاعات غلط فرهنگی مورد نظر خود را در بین نسل جوان سایر کشورها تسری می‌دهند، گفت: متاسفانه این بازی ها با فرهنگ و اعتقادات حاکم بر جامعه ما هیچ همخوانی و سازگاری ندارند.


وی اضافه کرد: باید در استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای خارجی دقت و نظارت بیشتری داشت تا از رخنه و ترویج فرهنگ بیگانه در جامعه جلوگیری شود.


براتی گفت: امروز حوزه کتاب نیازمند بهره گیری از تکنولوژی های روز است و کتابخانه های عمومی باید به دنبال به کارگیری ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه کتاب و کتابخوانی باشند.


وی ابراز داشت: با توجه به پیشرفت های گسترده تکنولوژی، مجهز شدن کتابخانه ها به این ابزار موجب جلب هرچه بیشتر مخاطب به این اماکن فرهنگی می شود و می توان برنامه های بهتر و متنوع تر اجرا کرد.


وی از اجرای 65 برنامه طی هفته کتاب در شهرستان درمیان خبرداد و افزود : در حال حاضر شهرستان درمیان دارای پنج کتابخانه عمومی با زیربنای یک‌هزار و 620 متر مربع است.


فرماندار درمیان با بیان اینکه هم اکنون بیش از 3 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: بیش از یک هزار و 750 نفر در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری درمیان، براتی تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های شهرستان را 22 هزار و 700 نسخه دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون بالغ بر 7 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه کردند.


وی افزود: سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر در این شهرستان هم اکنون 2.94 متر مربع است.


پایان پیام/

کد خبر 320547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha