4500 متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان خراسان جنوبی تولید شد

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از تولید 909 تخته فرش به متراژ چهار هزار و 565 مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی خزاعی عرب، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی، افزود: در حال حاضر 13 کار گاه تجمیعی قالیبافی در سطح استان فعال است که شرایط را برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت فراهم کرده است.

 

وی تعداد مددجویانی که در سطح استان به قالیبافی مشغول هستند را سه هزار و 350نفر عنوان کرد و افزود: فرش های دستباف بافته شده بیشتر در طرح های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بوته جقه و نائین است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان، ارزش فرش های تولید شده توسط مددجویان تحت حمایت را بیش از 21 میلیارد و 580 میلیون ریال عنوان کرد.

 

بیش از 1800 پرونده مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: طی 8 ماهه سال جاری یک هزار و 817 پرونده مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شد.

 

خزاعی عرب افزود: تاکنون یک هزار و 160 نفر وام مشاغل خانگی را دریافت کرده اند و پرونده های باقیمانده در نوبت پرداخت قرار دارند.

 

به گزارش وابط عمومی کمیته امداد استان، وی کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و ارتقای مدیریت کسب و کار را از ویژگی ها و اهداف مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: ایجاد بسترهای مناسب کسب و کار در قالب مشاغل خانگی، فرصت مناسبی برای بهرهمندی از توان ذاتی مددجویان در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان در پی خواهد داشت.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان تحت حمایت از اولویت های این نهاد است و تلاش شده است از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 320978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha