موزه شهدای فرهنگی در بوشهر راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اختصاص فضای پژوهشگاه معلمان برای راه‌اندازی موزه شهدای فرهنگی در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، خلیل رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، ظهر امروز( 17 آذر)، در جمع خبرنگاران گفت: به منظور راه‌اندازی موزه شهدای فرهنگی استان و تاریخ آموزش و پرورش، فضای پژوهشگاه معلمان می‌تواند به موزه اختصاص یابد.

 

وی افزود: در راستای افتتاح این موزه، آموزش و پرورش اعتباراتی را اختصاص می‌دهد و بخشی از هزینه‌های ویترین فضای مربوط به نمایش آثار نیز توسط آموزش و پرورش انجام شود.

 

وی بیان داشت: باید تلاش شود تا اسناد، لباس‌ها، وسایل و وصیت نامه‌های مربوط به شهدای فرهنگی تکمیل و جمع‌آوری شود و در این موزه مورد استفاده قرار بگیرد.
 

رضایی خاطر نشان کرد: استان بوشهر با داشتن پیشینه تاریخی فرهنگی و دینی، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و راه‌اندازی موزه شهدای فرهنگی نشان دهنده هویت شهدای فرهنگی استان است.

 

وی گفت: موزه شهدای فرهنگی استان و تاریخ آموزش و پرورش در دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: جامعه‌ای که در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هزاران شهید به جمهوری اسلامی تقدیم کرده است، بی­تردید ارائه و معرفی زندگی، منش و سیره شهدا آحاد جامعه به وی‍ژه نسل جدید و جوان انقلاب اسلامی را با زوایای مختلف حماسه­های بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس آشنا می­سازد.

 

رضایی تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان جامعه اسلامی ما را بیمه خواهد کرد و درس استقامت و فداکاری را در اذهان نوجوانان و جوانان یادآوری خواهد می کند.
 

وی افزود: امروز این وظیفه بر عهده ماست تا یاد ایشان را که در راه اعتلای این فرهنگ جان خود را فدا کردند گرامی و در جامعه زنده نگه داریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 321179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha