نسل امروز نیازمند شناخت زوایایی جدید از زندگانی بزرگان دینی هستند

خبرگزاری شبستان: معاون مالی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی روزبه زنجان با بیان اینکه هنوز زوایایی پنهان از زندگی بزرگان مذهبی دین اسلام مهجور مانده است، گفت: نسل امروز نیازمند شناخت این بزرگان هستند.

به گزارشخبرگزاری شبستان از زنجان، هومن کریملو شب گذشته (17 آذر) در مراسم اختتامیه سوگواری ملی عاشورایی عکس و شعر موسسه عالی روزبه زنجان در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) استان زنجان اظهار داشت: هنوز هم زوایایی پنهان و بسیار آموزنده اززندگی ائمه و بزرگان دین اسلام مهجور مانده است.


معاون اداری مالی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان گفت: سومین سوگواری ملی عکس وشعر از سراسر ایران در زنجان بسیار مطلوب برگزار شد.


وی با اشاره به همکاری مطلوب مدیران دستگاههایی اجرایی در این زمینه گفت: نگرش در آثار هنرمندان عکس و شعر از سراسر کشور دارای زوایای جدید بود.


این مقام مسئول با اظهار تاسف از عدم اطلاع رسانی وآگاه سازی از زوایایی پنهان زندگی ائمه یادآور شد: متاسفانه فلسفه قیام امام حسین (ع) و روزهای ایام محرم وعاشورا نیز شامل این موارد می شود.

 

این مقام مسئول در زنجان با اشاره به درسهایی حائز اهمیت و قابل آموزش از دوران امام علی(ع) و همچنین یک دوره از رسالت و عمر آن حضرت که در زندگی خود سکوت اختیار کرده بودند، افزود: سکوت این حضرت و خطبه شقشقیه در این زمینه قابل تامل و بسیار آموزنده به نسل امروزی است.

 

کریملو برگزاری سومین سوگواری در زنجان را بسیار مطلوب عنوان کرد وگفت: سومین سوگواری در واقع اولین سوگواری ملی در زنجان بود که به خوبی برگزار شد.

 

وی گفت: برگزاری این سوگواره ها با شناسایی زوایایی از زندگانی ائمه در بحث آموزش به جوانان از زندگانی امام حسین(ع), ابوالفضل العباس و حضرت زینب کبری(س) بسیار حائز اهمیت است که باید به آن بیشتر از اینها پرداخته شود.

 

کریملو نگرش تک بعدی و تکراری را در این زمینه مطلوب ندانست وافزود: باید از تکرارها در این راستا دوری کرد تا به آن واقعیات زندگی این بزرگان برسیم.

 

معاون اداری مالی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان، در ادامه حرکات دانشجویی را در این راستا بسیار مناسب در سطح دانشگاهها برشمرد و گفت: دانشجویان موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان در این زمینه در سطح ایران موجب افتخار هستند.

 

کریملو با اشاره به این حرکات دانشجویان در زنجان تصریح کرد: این حرکات می تواند بعنوان الگو برای سایر دانشجویان دانشگاههای کشور باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 321338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha