اعلام برگزیدگان مسابقات مفاهیم قرآن کریم به مرحله کشوری درکردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، برگزیدگان مسابقات مفاهیم تخصصی قران کریم به مرحله کشوری در این استان را اعلام کرد.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان به خبرنگار شبستان گفت: آزمون مرحله استانی مفاهیم تخصصی قران کریم 8آذردر روستای نوگل با حضور فرآن دوستان برادر وخواهر برگزار شد.


وی افزود: این دوره از مسابقات باحضور سه داور کشوری که از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف بالا بردن سطح داوری مسابقات و استفاده مسابقه دهندگان از تجربه این اساتید بین المللی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان معرفی شدند، برگزار کردند.


این مقام مسئول اظهار داشت: مرحله استانی این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل در دوررده سنی شکوفه ها زیر16سال وبزرگسال بالای 16سال برگزار شد.


مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان افزود: با توجه به حد نصاب راه یابی به مسابقات کشوری این رشته که حداقل 240 امتیاز بود پس از بررسی نتایج مسابقات مرحله استانی تنها دو نفر از برادران ، آقایان احمد حسین زاده با کسب 280 امتیاز و روح الله حیدری با کسب 240 امتیاز توانستند جواز حضور در مرحله کشوری را پیدا کنند.


وی تصریح کرد: استان کردستان دارای استعدادهای درخشانی در زمینه فعالیت های قرانی است که با تداوم برنامه های قرآنی از این قبیل در سال های بعد تعداد بیشتری از قران دوستان در این مسابقات شرکت کنند و رتبه های خوبی را کسب کنند.


روحی، دلیل انتخاب روستای نگل برای برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن تمرکز زدایی، معرفی و شناساندن هرچه بیشتر قرآن نگل در استان و کشور، سیاست اداره کل اوقاف و امور خیریه در برگزاری برنامه ها در سرتاسر استان و توجه ویژه به استعداد ها و علاقه مندان به مسائل قرآنی در این منطقه ذکر کرد.


وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن یکی از راههای ترویج فرهنگ وقف است زیرا با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر اجرای برنامه های قرآنی مردم از این نکته آگاه می شوند که یکی از کارهای اوقاف رسیدگی به مسائل و برنامه های قرآنی است.


پایان پیام/

کد خبر 321475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha