عزاداری دختران 3ساله ارومیه در سوگ حضرت رقیه(س)

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، دختران ارومیه ای شب گذشته(17آذر)، همراه با مادران خود عزاراد آن شهیده خردسال شدند.

علی برزگر، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، با اشاره به تبیین فلشفه عاشورا در جامعه، گفت: ما امروز اگر پرچمی به نام اسلام را در جامعه به اهتزاز درآورده ایم همه در سایه عاشورا و قیام یاران امام حسین(ع) است.


وی افزود: اهل بیت (ع) همواره در راستای حفظ ارزش های دینی تلاش کرده اند و امام حسین(ع) و خاندان پاک ایشان در امر احیای دین و اهتمام جدی داشتند که با حماسه عاشورا سند حقانیت اسلام را با خون خود امضا کردند.


برزگر، تصریح کرد: این مراسم با مرثیه خوانی و عزاداری در سوگ شهادت غریبانه حضرت رقیه (ع) همراه بود که حضور دختران 3ساله در این مراسم نورانی جلوه روحانی به مجلس بخشیده بود.


وی، با بیان اینکه این مراسم در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد، گفت: برگزاری سوگواره هایی با حضور کودکان و حتی نوزادان که به تازگی در محور فعالیت های فرهنگی قرار گرفته است که می توان این مجالس را در تربیت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بسیار موثر دانست.


گفتنی است، در این مراسم که بیشتر شامل دختران خردسال و مادران آنها بود با ذکر زندگی کوتاه حضرت رقیه(س) و همچنین چگونگی شهادت ایشان وسوگواری و عزادای خاتمه یافت.


پایان پیام/
 

کد خبر 321539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha