کانون های مساجد الگوهای تربیت اسلامی را معرفی کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه آبدانان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در معرفی الگوهای تربیت دینی و اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان دارند.

حجت الاسلام حسین حاجیلری، امام جمعه آبدانان، صبح امروز(19 آذر) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: کانون های مساجد باید سبک زندگی اسلامی و بحث خانواده را مورد توجه قرار دهند.


وی، با بیان اینکه مسائل تربیتی و امور خانواده یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است، افزود: کانون های مساجد با محوریت روحانیت و طلاب می توانند در راستای تبیین اندیشه اسلامی، سبگ زندگی و امور خانواده نقش مهمی را ایفا کنند.


امام جمعه آبدانان، ابراز کرد: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مسجد یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در کنار مسجد و با محوریت روحانیت موجبات جذب بیشتر جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم می کند.


حجت الاسلام حاجیلری، با بیان اینکه باید تلاش کرد که فعالیت های فرهنگی در مسیر خود باشد و از اصل خودش خارج نشود، اظهار کرد: خوشبختانه نظارت های خوبی با حضور مکرر مسئول دبیرخانه مساجد استان در کانون ها صورت گرفته که خود این امر به اشکال مختلف در انگیزه سازی و امیداورای به فعالان و فرهنگی تاثیر به سزایی دارد.


وی، با تاکید بر ضرورت حمایت های مالی و تجهیزاتی از کانون های مساجد، یادآور شد: با تلاش مسئول دبیرخانه مساجد استان در مباحث حمایتی و تجهیزاتی کمک های خوبی می شود و فعالیت های این کانون ها در ایام مختلف به ویژه در ایام و مناسبت های مذهبی که به منصه ظهور می رسد و فعالیت های خوبی در سطح شهرستان صورت می گیرد.


امام جمعه آبدانان، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش، اردوهای تربیتی، مسابقات فرهنگی و وروزشی با هدف ایجاد روحیه نشاط، مسابقات فرهنگی و دینی و اجرای برنامه های متنوع هنری هر کدام به نوبه خود زمینه ساز جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.


حجت الاسلام حاجیلری، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 هیئت مذهبی فعال و 20 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستای شهرستان آبدانان از جمله در بخش مرکزی و سرابباغ و مورموری فعالیت دارند.


پایان پیام/


 

کد خبر 321743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha