برگزاری قریب به 20 کارگاه آموزشی در استان گلستان

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: نزدیک به 21 کارگاه آموزشی طی هفته پژوهش در استان برگزار خواهد شد و افراد می توانند به صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان، امروز(20 آذر) به مناسبت هفته پ‍ژوهش و فناوری ودومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه هفته پژ‍وهش هر ساله از( 23 آذر تا 27 آذر) برگزار می‌شود، ارگان ها، دستگاه های مختلف و موسسات آموزش عالی دستاوردهای پژوهشی خود را در نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به منحصه ظهور می گذارند.


حسین مؤمنی با اشاره به اینکه امسال برنامه هفته پژوهش تفاوت ویژه ای با سال های گذشته دارد؛ افزود: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی امسال به صورت ملی در کل کشور برگزار خواهد شد که به صورت هماهنگ همه استان ها این نمایشگاه را برگزار خواهند کرد.


وی زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال زایی و کار آفرینی، پیوند بین صنعت و دانشگاه وآشکار سازی نیاز های واقعی دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه برای کسب شغل مود نیاز را از اهداف این نمایشگاه دانست.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان، شناسایی فرصت های شغلی در مقیاس استانی، منطقه ای و ملی، تشویق صاحبان صنایع و مشاغل با بهره گیری از منابع استنی عظیم در دانشگاه را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست.


وی معرفی کارآفرینان ومولدان کسب وکار، برپایی بازارچه کار آفرینی، نمایشگاه معرفی رشته های شغل محور، کلینیک اشتغال و کار آفرینی، نمایشگاه مشاغل، نمایشگاه مشاغل خانگی وبومی، عکس، برگزاری میز گردهای تخصصی وکارگاه های آموزشی مرتبط با موضوعات اشتغال و کارآفرینی، برگزاری تورهای کار آفرینی در استان را از بخش های این نمایشگاه دانست.


مومنی گفت: دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی از شنبه (23 آذر) توسط دانشگاه گلستان در تالار شهید مطهری شروع به کار خواهد کرد و اختتامیه آن در روز چهارشنبه (27 آذر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با اشاره به کلینیک کارآفرینی افزود: محیطی برای افراد جویای کار خواهد بود که در عرصه کسب وکار فعال هستند و کارشناسان در این محله حضور خواهند داشت و مشاوره خواهند داد.


وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطعه متوسطه برای انتخاب رشته و اشتغال بعد از تحصیلات یکی از برنامه های است که با آموزش و پرورش انجام شده است.


مومنی با بیان اینکه مشاغل بومی در استان وجود دارد که به آن توجه نشده است؛ تصریح کرد: باتوجه به اینکه زنان کارآفرین زیادی در استان وجود دارد که می توانند در هر خانه یک شغل را راه اندازی کنند پس می توان بسیاری از صنایع دستی راخانگی کردو این باعث خواهد شد تا کسب وکار با رشد و رونق بیشتری مواجه شود.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: نزدیک به 21 کارگاه آموزشی در این مدت 5 روز در کل استان برگزار خواهد شد و افراد می توانند به صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند که بعد از گذاراندن آن گواهی نامه معتبر برای افراد صادر خواهدشد.


وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تعداد کل غرفه های نمایشگاه نزدیک به 50غرفه خواهد بود نیز پیش بینی می شود 20 غرفه برای اشتغال و کار آفرینی در نظر گرفته شود.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 322339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • T IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    اخبار كار شده خوب است ولي د قسمت اسمها و سمتها دقت نمي شود