لزوم تعامل بیشتر سازمان ها و نهادها با کانون های فرهنگی و هنری  مساجد

خبرگزاری شبستان: دبیر هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خواستار تعامل بیشتر سازمان ها و نهادها با کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد.

بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد صبح امروز و در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دبیرخانه کانون های مساجد و سازمان بهزیستی، با اشاره به فعالیت های چشمگیر کانون های مساجد در حوزه های مختلف، گفت: در همین راستا تاکنون 7 تفاهم نامه بین دبیرخانه کانون های مساجد و سایر دستگاه های استان به امضاء رسیده است.


وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با آموزش جهت حذف بیسوادی از طریق برگزاری کلاس های سواد آموزی در سطح مساجد، انعقاد تفاهمنامه با فنی و حرفه ای برگزاری دوره های آموزشی در مساجد و انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی، آتش نشانی و شهرداری بخشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه کانون های مساجد می باشد.


عبدالحسینی، خواستار تعامل بیشتر سازمان ها و نهادها ی استان با کانون های مساجد شد و اظهار داشت: در سایه این تعامل می توان قدم های بزرگی را در سطح کانون های و مساجد برداشت.


وی با بیان اینکه باید مساجد از کارکرد 20 دقیقه ای خود در وقت نماز خارج شوند، اظهار داشت: باید مساجد و کانون ها به محلی برای رفع تمامی نیازهای افراد محله تبدیل شوند.
 

در ادامه محمد حسین رحیم نسب، مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در کانون های مساجد استان گفت: فعالیت های خوب کانون ها و مشارکت بالای مردم در این فعالیت ها زمینه ساز انعقاد این تفاهمنامه شده است.


رحیمی نسب یکی از مهمترین مشکلات این سازمان را ناتوانی در دسترسی به آحاد افراد جامعه دانست و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مکان خوبی برای آموزش افراد مختلف جامعه در برابر تهدیدات مختلف موجود می باشند.


وی فعالیت های کانون های مساجد در سطح محلات را به جهاد در راه خدا تشبیه کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای این تفاهمنامه اقشار مختلف جامعه را تحت آموزش قرار دهیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 322454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha