مسابقات استانی اذان، ابتهال و تواشیح در سمنان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و هم خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده یحیی بی موسی (ع) سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسمنان، در این مسابقات شرکت کنندگان از هشت شهرستان این استان در این رشته ها به رقابت پرداختند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: در این مرحله از مسابقات، 69 شرکت کننده در بخش برادران و 34 شرکت کننده نیز در بخش خواهران حضور داشتند.


حجت الاسلام مهدی یوسف تبار افزود: در بخش برادران 27 نفر در رشته اذان، هفت نفر در رشته ابتهال و نیز 35 نفر در قالب شش گروه تواشیح و هم خوانی قرآن کریم در این مسابقات به رقابت پرداختند.


وی گفت: در بخش خواهران نیز شش شرکت کننده در رشته ابتهال و 28 نفر در قالب چهار گروه تواشیح و همخوانی قرآن کریم در مرحله استانی این مسابقات شرکت کردند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه برای دقت نظر در داوری این دوره از مسابقات از هشت داور بین المللی این رشته ها در دو بخش خواهران و برادران استفاده شد، اظهار داشت: افراد و گروه های اول هر یک از رشته ها به مسابقات کشوری اعزام می شوند.


یوسف تبار با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این مسابقات یک هزار و 73 شرکت کننده از همه شهرستان های استان شرکت کردند تصریح کرد: از این میان شهرستان های سمنان و سرخه با 395 نفر بیشترین و شهرستان مهدی شهر با 59 نفر کم ترین شرکت کننده را داشتند.


وی گفت: از شهرستان های دامغان، شاهرود و میامی، بسطام و گرمسار نیز به ترتیب 210، 159، 140، 110 شرکت کننده در مرحله شهرستانی این مسابقات حضور داشتند.


مسوول روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در حاشیه این مسابقات اظهار داشت: مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و هم خوانی قرآن کریم در دو رده سنی زیر 16 و بالای 16 سال برگزار شد.


بهنام مطلبی افزود: برای برگزاری این مسابقات کمیته های پنج گانه فرهنگی، اطلاع رسانی، اجرایی، پشتیبانی و انتظامات تشکیل شد.


به گزارش رواط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، وی انجام فعالیت های قرآنی و مذهبی را یکی از وظایف ذاتی اوقاف در کشور دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه که برگزاری مسابقات بین المللی قرآن را به عنوان بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور و جهان اسلام بر عهده دارد در رشته های اذان، ابتهال، تواشیح و هم خوانی قرآن کریم نیز از دستگاه های پیشگام در کشور است.


پایان پیام/

کد خبر 322989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha