دانشگاه ها و مراکز علمی پاسداران علمی کشور هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه جامع گلستان گفت: با توجه به افزایش توان علمی در حوزه های مختلف، دانشگاه و مراکز علمی را می توان سپاه پاسداران علمی کشور قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عباس قربانی، رئیس دانشگاه جامع گلستان، صبح امروز (23 آذر) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در سالن شهید مطهری دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: با توجه به اینکه اعتماد رهبر به دانشگاه ها جلب شده، مطالبات ایشان می تواند کمکی در جهت افزایش تراز مطالبات و رفع نیازهای علمی باشد.


وی افزود: وظیفه پاسداران علمی کشور، حفظ، حراست و پیگیری همین مطالبات در جهت پیشرفت و ارتقاء حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری است.


قربانی با بیان اینکه پژوهش چشم مصلح ما در پیگیری امور است، خاطرنشان کرد: پژوهش و فناوری راهی بی پایان است که ما را در رفع و رجوع مشکلات یاری می رساند.


رئیس دانشگاه جامع گلستان اظهارداشت: استقلال در زمینه پژوهش و فناوری، استقلال کامل و قاطع ما در همه زمینه ها را طلب می کند، زیرا اقتدار و استقلال در دیگر زمینه ها منوط به استقلال علمی است، که این خود نیاز به پژوهش جهت رفع احتیاجات دارد.


وی افزود: پس از هویت یابی انقلاب، شعار «ما می توانیم» برای دانشگاه ها به عنوان یک اصل مطرح شده و با تلاش خود در جهت عدم علم وارداتی، نشان داده اند که با اتکا به تحکم این انقلاب، خود بنیادی علمی را بر دوش می کشند.
 

قربانی رابطه ضعیف دانشگاه با صنعت را از ضعف های بدنه علمی کشور دانست و عنوان کرد: اگر عدم این ارتباط را چندین سال قبل مطرح می کردیم، قابل پذیرش بود اما امروزه با توجه به توسعه های بی شمار در زمینه های زیست، فناوری، نانو، مهندسی پزشکی و غیره، درک این مطلب سخت است.


وی به پارک های علم و فناوری، شهرک های صنعتی و مراکز علمی تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: توسعه ای که رشد صعودی آن را مرهون زحمات و تلاش های دانشگاهیان، محققان و موسسات پژوهشی هستیم، باید در جهت برقراری این ارتباط بیش از پیش تلاش کند.


رئیس دانشگاه جامع گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه با توسعه علمی، ادای تکلیف می کند و ما دانشگاهیان موظفیم از حوزه و حریم دانشگاه و پژوهش، حراست کنیم.


وی با اشاره به اینکه باید ببینیم صنعت ما رقابتی است یا خیر، اذعان داشت: اگر تقویت و ارتقاء محصولات مد نظر قرار گیرد، در این صورت تقاضای صنعت هم به سوی دانشگاه رخ می دهد و در این صورت، ارتباط بین حوزه فناوری، پژوهش و صنعت اتفاق می افتد.


قربانی تاکید کرد: ایده هایی که از سوی اساتید، دانشجویان و صنعت کاران ارائه می شود باید با پیگیری های مضاعف در حوزه پژوهش و فناوری، به پدیده، محصول و سرمایه تبدیل شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 323088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha