تجربه 32 ساله انقلاب ایران تاثیر گذار بر موج بیداری اسلامی

حدادعادل با تاکید بر تاثیر گذاری تجربه انقلاب ایران بر بیداری اسلامی گفت: اصل انقلاب و حفظ ارزش های آن در 32 سال گذشته بسترساز ایجاد باور به توانایی اداره کشور در امت های مسلمان است.

 

غلامعلی حدادعادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موج بیداری شکل گرفته در کشورهای اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: مسلما تجربه ملت ایران در 32 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب بر ایجاد این موج بیداری تاثیر بسیار داشته است. 

وی اصل انقلاب و حفظ ارزش های آن در 32 سال را دارای پیام های اصیل برای ملت های آزادی خواه جهان دانست و اظهارکرد: ارزش های انقلاب اسلامی ایران باور به توانایی اداره کشورهای خود بر اساس اسلام ناب نه افکار غیراسلامی را در ملل مسلمان ایجاد کرده است.

حدادعادل درباره اقدامات کمیسیون فرهنگی برای گسترش فرهنگ قرآن در کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این کمیسیون و دیگر نمایندگان آمادگی لازم برای همکاری در این عرصه مهم را از طریق قانونگذاری و تخصیص بودجه دارند. 

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به عدم نهایی شدن بودجه فعالیت های مختلف در مجلس بیان کرد: بودجه فعالیت های قرآنی نیز هنوز مصوب نشده اما افزایش اعتبارات اختصاصی در این بخش حتمی است و میزان آن به زودی از سوی نهادهای مربوطه اعلام می شود. 

وی درباره اجباری کردن طرح اختصاص نیم درصد از بودجه دستگاه های دولتی به فعالیت های قرآنی ابرازکرد: این طرح که در کمیسیون تلفیق رد شده است در صورت ضرورت امکان بررسی در صحن علنی را دارد اما پیش از آن باید ابعاد مختلف اجرای آن و دلایل رد را مورد بررسی قرار داد. 

حدادعادل با بیان این مطلب که نمایندگان مردم در مجلس به توسعه فعالیت های قرآنی علاقه دارند، خاطرنشان کرد: دلایل رد این طرح از سوی نمایندگان باید بررسی شود، این نگرانی وجود دارد که با اجباری کردن طرحی خاص به هنگام اجرا و تنها برای عدم سرپیچی از قانون بی حساب عمل شود. 

پایان پیام/

 

کد خبر 32333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha