کارگاه های«منبع شناسی حقوق» و «فلسفه و کلام اسلامی» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش المصطفی مشهد از برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت منبع شناسی حقوق، فلسفه و کلام اسلامی، تفسیر قرآن کریم، آشنایی با روش های مباحثه در هفته پژوهش در این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، معاون پژوهش المصطفی مشهد در تشریح برنامه های هفته پژوهش این مرکز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد:برگزاری کارگاه های پژوهشی با محوریت منبع شناسی حقوق، فلسفه و کلام اسلامی، تفسیر قرآن کریم، آشنایی با روش های مباحثه، آشنایی با نرم کتابخانه ای سیمرغ از جمله کارگاه های برگزاری در هفته پژوهش است.


وی با بیان اینکه همزمان باهفته پژوهش از پژوهش گران خواهر و برادر با حضور حجت الاسلام مهدوی مهر رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد تقدیر به عمل می آید، تصریح کرد:بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، برگزاری نشست های علمی و برگزاری کرسی های نظریه پردازی ویژه طلاب مشغول به تحصیل در مدرسه عالی برادران است.


حجت الاسلام اخلاقی امیری به برنامه های تدوین شده هفته پژوهش در مدرسه خواهران المصطفی مشهد نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی نقد و نظریه پردازی باموضوع نوآوری در تفسیر سخن حضرت علی(ع)، برگزاری کارگاه تدوین و نگارش طرح نامه کرسی ها ی نقد و نظریه پردازی،بازدید از پژوهشکده مطالعات اسلامی و کتابخانه دانشگاه فردوسی از جمله برنامه های تدوین شده هفته پژوهش درمدرسه خواهران المصطفی مشهد است.


وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب اصول و فنون پژوهش درگسترده دین پژوهشی،برپایی نمایشگاه تازه های کتابخانه و نرم افزار های نور و همچنین شرکت درنمایشگاه هفته پژوهش بخشی دیگز الز برنامه های هفته پژوهش درمدرسه خواهران جامعه المصطفی است.


معاون پژوهش المصطفی مشهد به حضور جامعه المصطفی العالمیه مشهد در نمایشگاه دستاور دهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: ارائه بخشی از فعالیت های پژوهشی المصطفی در این نمایشگاه ارائه می شود که نمایش این دستاورد های پژوهشی بیانگر لایه های پنهانی است که در این سال ها با تلاش فراوان در زمینه ایجاد فکر و انگیزه پژوهشی در بین طلاب تقویت و ایجاد شده است.


وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه های پژوهش بهانه ای برای ایجاد انگیزه در دانش پژوهان و طلاب است تا خود را در این زمینه تقویت کنند و باعث ایجاد تعامل بین نخبگان و مراکز پژوهشی می شود.

 

حجت الاسلام اخلاقی امیری با بیان اینکه رشد فعالیت های پژوهشی در المصطفی مشهد چشمگیر بوده است، افزود: اگر آموزش در المصطفی و در همه نهادهای علمی" پژوهش" محور شوند می توانیم به اهداف و سیاست های کلان المصطفی در تربیت اندیشورزان و عالمان مهذب و گسترش فکر دینی در سراسر عالم برسیم.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 323422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha