جشنواره ملی «محراب» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره ملی" محراب" از سلسله جشنواره دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در بخش های الگویی، تولیدی و پژوهشی خبر داد.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضویدر این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: جشنواره" محراب" به منظور لزوم توجه به نقش آفرینی مساجد به عنوان مراکز تاثیر گذار بر فرهنگ عمومی،رونق بخشیدن به بخش ظرفیت های مردمی در برگزاری جشن های دهه کرامت برگزار می شود.


وی در همین زمینه افزود:تلاش در جهت ایجاد یک جریان فرهنگی مردمی،توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های رضوی با محوریت تشکل های فرهنگی مسجدی وتلاش در جهت بهره مندی عامه مردم از نتایج فعالیت های صورت گرفته در جشنواره بین اللملی امام رضا (ع) برگزار می شود.


مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره ملی" محراب" از سلسله جشنواره دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در بخش های الگویی، تولیدی و پژوهشی خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های رضوی،استفاده از ظرفیت و قابلیت های مردمی،بهره گیری از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های رضوی و فراگیر کردن فعالیت های فرهنگی و هنری در جهت ترویج معارف رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه انتشار فراخوان جشنواره محراب همزمان با اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) بوده است، گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی "محراب" پایان خرداد ماه 93 است.


مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود:این جشنواره با محوریت تشکل های فرهنگی مسجد برگزار می شود و شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان به فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی بلا مانع است.


وی به محور های مورد بررسی در بخش پژوهشی جشنواره محراب اشاره کرد و افزود: مسجد و جوانان و نوجوانان و آموزه های رضوی،نقش مسجد در ترویج سبک زندگی رضوی،مسجد و ترویج خوبی ها و مهربانی ها و آموزه های رضوی و تشکل های فرهنگی و معارف رضوی از جمله محورهای مورد بررسی در بخش پژوهشی این جشنواره ملی است.


وی افزود: فیلم کوتاه،فیلم مستند،پویا نمائی،داستان کوتاه،شعر،نشریه،نشریه دیواری،پوستر وبروشور از جمله سرفصل های بخش برنامه های تولیدی جشنواره ملی محراب است.


عبداللهی جشنواره های محلی، جشن های مردمی، مسابقات فرهنگی و هنری، ایستگاه های فرهنگی ومسابقات کتابخوانی را از جمله برنامه های الگوئی جشنواره ملی "محراب" معرفی کرد.


وی زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی "محراب" را نیمه اول مرداد ماه 93 در مشهد اعلام کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 323446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha