مردم در متن برنامه های دهه فجر باشند/ صبر و شکر دوعامل صیانت از انقلاب

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی، بر مردمی برگزار کردن برنامه های دهه فجر تأکید کرد و گفت: مقاومت و سپاسگزاری دو مؤلفه مهم صیانت از انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (24 آذر) در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی، با تأکید بر اهمیت شکرگزاری نعمات خداوند، شکر و سپاس قلبی، زبانی و عملی را سه جلوه اظهار شکر بیان کرد و افزود: شکر انقلاب اسلامی نیز به عنوان یک نعمت عظیم باید با این سه روش ادا شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، شناخت این نعمت و بصیرت افزایی در خصوص آن را از جلوه های مهم شکرگزاری عملی بیان کرد و با تأکید بر انتقال ارزش های انقلاب به نسل های آتی، اظهار داشت: ما باید زندگی فردی و اجتماعی خود را به سمت انقلاب که پسوند اسلامی دارد، سوق دهیم چراکه اسلام دین مقطعی نیست و برای هر زمان و مکانی برنامه عملی دارد.

حجت الاسلام یعقوبی، با بیان اینکه مقاومت و صبر، سپاسگزاری و شکر دو مؤلفه مهم صیانت از انقلاب است، اظهارداشت: ما باید در دهه فجر، هم مقاومت و هم سپاسگزاری خود را از این نعمت عظیم الهی به جهانیان اعلام و به دنیا ثابت کنیم نه تنها از این انقلاب خسته نیستیم بلکه پرشورتر و پایبندتر از همیشه در حفظ انقلاب ثابت قدم هستیم.

امام جمعه بجنورد بر مردمی برگزار کردن برنامه های دهه فجر تأکیدی مضاعف داشت و با بیان اینکه بار سنگین و اصلی برنامه ها باید بر دوش مردم باشد و مردم در حاشیه قرار نگیرند، اظهارداشت: اینگونه برنامه ها باید از حالت تشریفاتی خارج شده و از دولتی برگزار شدن به سوی برگزاری مردمی سوق داده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به توطئه های روز افزون دشمنان در طول انقلاب، و با بیان اینکه امروز دشمنان شفاف به میدان آمده اند به گونه ای که وزیرخارجه آمریکا اینگونه نوکر اسرائیل شده و به شعارهای انقلاب و نظام دهن کجی کرده و یا اوباما در خصوص حذف پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران سخن به میان می آورد، تصریح کرد: حضور معناگر ما در صحنه های اجتماعی همچون 9 دی و 22 بهمن، پاسخ دندان شکنی به اینگونه یاوه گویی ها خواهد داد.

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، با بیان اینکه ما در انتقال دستاوردها و ارزش های انقلاب به نسل نو چندان موفق نبوده ایم، بخش عمده این وظیفه را بر عهده نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای دانست و افزود: باید تلاش کنیم برنامه ها با حضور مردم اجرا شود که اگر این مهم محقق نشود، این مراسم ها به تدریج کم رنگ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات برنامه ریزی باید کلیات مطرح و از ورود به جزئیات برای مدیریت زمان پرهیز شود، تعدد برنامه ها را از جمله مواردی دانست که نیازمند نظر کارشناسی است و با عنوان این مطلب که اجرای چند برنامه مهم و کلیدی و کیفی بهتر از چندصد برنامه بی محتوا و بعضا کسالت بار است، توجه به برنامه هایی کیفی را ضروری خواند.

 حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی نیز در این جلسه، بر تعامل و همکاری دستگاه ها در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه ها تأکید کرد.

 وی از اجرای 33هزار برنامه در ایام دهه فجر سال گذشته خبر داد.

 پایان پیام/
 

کد خبر 323557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha