وحدت حوزه و دانشگاه حول محور ولایت انجام شود

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل با بیان اینکه جدایی حوزه و دانشگاه اندیشه ای باطل است، گفت: پیوند و وحدت حوزه و دانشگاه باید حول محور ولایت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل شامگاه امروز( 25 آذر) در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان بسیاری دارد و لازم است که این دو نهاد با تعامل یکدیگر توطئه ها را خنثی کنند.


وی با بیان اینکه شهید مفتح، آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی از سردمدارن وحدت حوزه و دانشگاه بوده اند، افزود: شهید مفتح همه توان علمی و موقعیت حوزوی و سرمایه معنوی خویش را در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه به کار گرفت تا برخلاف خواسته دشمنان فضای همدلی و تبادل لفکار و اندیشه های این دو نهاد مقدس را فراهم آورد.


حجت الاسلام نوروزی تاکید بر مشترکات اخلاقی، فرهنگی، علمی، تحقیقی و پژوهشی را در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: هرگز نمی توان این وحدت را با اریابی های مادی زیر سوال برد چراکه این وحدت بر اساس اصول اعتقادی و مبانی اسلامی صورت گرفته است.

 

در مکتب غنی اسلام علم سودمند همیشه با اخلاق توام بوده است


مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل با یادآوری اینکه حوزویان و دانشگاهیان همیشه و در همه حال به هم نیازمند می باشند، عنوان کرد: استکبار جهانی سرمایه گذاری بیشماری را برای ترویج اندیشه جدایی حوزه و دانشگاه انجام داده است که همه این سرمایه گذاری ها سعی در زیر سوال بردن اصالت این وحدت دارند و آنچه که در این زمینه مایه نگرانی است تلاش معدودی از روشنفکران داخلی است که راه را به بیراهه رفته اند.


این مقام مسئول حرکت بر مبنای اخلاق و آرمان های انقلاب اسلامی را جزو اولویت برنامه های حوزه و دانشگاه بیان کرد و ادامه داد: تفرقه در بین افراد یک جامعه می تواند به عاملی برای فروپاشی تبدیل شود و به جرات می توان گفت اگر وحدتی بین حوزه و دانشگاه نباشد اثر های این دو توسط یکدیگر خنثی می شوند و ما از اول انقلاب تا به امروز تلاش های بسیاری در این حوزه انجام داده ایم.


حجت الاسلام نوروزی در پایان سخنان خود با بیان اینکه علم بدون اخلاق و معنویت بزرگ ترین تهدید جامعه بشری است، خاطر نشان کرد: در مکتب غنی اسلام علم سودمند همیشه با اخلاق توام بوده است چراکه این اخلاق است که زیبایی های علم را متبلور می کند.


پایان پیام/

 

کد خبر 324092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha