وحدت حوزه و دانشگاه ، توسعه و پیشرفت کشور را محقق می سازد

خبرگزاری شبستان: ‌معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ، توسعه و پیشرفت کشور را محقق می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن جلالی، ‌معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت توجه به وحدت بین حوزه و دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها بر مسئله وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید کردند و در این زمینه همه باید به آن توجه داشته باشیم زیرا این مسئله اهمیت بسیاری برای کشور دارد.


وی با اشاره به ضرورت نزدیک شدن حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور تصریح کرد:‌همه باید توجه کنیم که این مسئله خواسته امام خمینی(ره) بوده و ما باید آن را به عنوان یکی از محورها و اهداف خود مورد توجه قرار دهیم.


‌معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه وحدت در هدف باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: رهبر انقلاب اسلامی بارها در این زمینه فرموده‌اند که وحدت بین حوزه و دانشگاه باید به سمت سوق دادن کشور به سوی جامعه‌ای الگو پیش رود و در این زمینه باید همه دقت کنیم.


وی افزود: علم و دین باید پا به پای یکدیگر حرکت کنند زیرا آنها در کنار هم هستند و همه باید تلاش کنیم که دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه صد درصد اسلامی پیش بروند.


حجت‌الاسلام جلالی اظهار داشت: رسیدن به دانشگاه اسلامی تنها با وحدت بین حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر است و این مسئله یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین مسائل انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که ما نیز در سال‌های گذشته به آن توجه ویژه‌ای کرده‌ایم.


وی افزود: ‌برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی بین حوزه و دانشگاه از برنامه‌هایی است که می‌توان از طریق آن به وحدت بین حوزه و دانشگاه رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 324206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha