کانون توجه به امور پژوهش و مراکز آموزش عالی است

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: با توجه به رشد علم، کانون توجه سمت امور پژوهشی و مراکز عالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حسین عجم نوروزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، ظهر امروز (26 آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه اظهار داشت: رشد علم، سه تا چهار نسل متفاوت را در کشورهای توسعه یافته پشت سر گذاشته است که ما با قرار گرفتن در دهه چهارم، مورد نظر بسیاری از توجهات هستیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه های اولیه، آموزش محور بوده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ویژه آن دوران در بحث آموزش، خروجی این نسل، تحصیل کرده های آموزشی بوده است.
 

عجم نوروزی ادامه داد: با توسعه علم در کشورهای مختلف، دانشگاه ها دو مقوله آموزش و پژوهش را در کنار هم به کار گرفتند و با در اختیار داشتن این دو عنصر مهم در کنار هم، نیروهایی فراتر از نسل قبل تربیت کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در خصوص نسل سوم دانشگاه ها تصریح کرد: این نسل با در نظر گرفتن رکن پژوهش محوری در محیط دانشگاهی، توانست گامی موفق در زمینه رشد علم که بر اساس تحقیقات دانشجویان بود بردارد و صرفأ به آموزش اکتفا نکند.


وی خاطرنشان کرد: آنچه امروزه مد نظر دانشگاه ها است، ایجاد دانشگاه های کارآفرین است که همزمان آموزش، دانش محوری و پژوهش محوری را در کنار هم داشته باشد، که امیدواریم با توجه به منابع محدودی که وزارت علوم و دانشگاه آزاد در این زمینه دارند، بتوانیم گام های اساسی در تحقق این مهم برداریم.


عجم نوروزی با بیان اینکه دانشگاه ها در سه دهه اول، تأسیس، تثبیت و توسعه کمی را پشت سر گذاشته اند تا به سمت توسعه پایدار جهانی حرکت کنند، افزود: دهه چهارم که معروف به توسعه کمی در جهت جهانی شدن است، مسیری است که در آن می توان با در اختیار داشتن دانش، مهارت و پژوهش به دستاوردهای عظیمی دست یافت.


پایان پیام/

 

کد خبر 324472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha