شیطان پرستی/1

شیطان پرستی، تنها به معنی ساده پرستش و عبادت شیطان نیست، بلکه خود فلسفه ای فکری محسوب می شود که تاریخ خاص خود را دارد.

 خبرگزاری شبستان: گیلان


شیطان پرستی (به انگلیسی: Satanism) یک حرکت مکتبی، شبه مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی می پندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجه از طبیعت انسان مشترک می‌دانند.


شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایش‌های خودپرستانه دارند. به گونه‌ای که خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی می‌بینند و بیشتر شبیه به مکاتبی چون ماده‌گرایی و یا خودمحوری و جادومحوری هستند. به هر حال بعضی شیطان پرستان به طور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب می‌کنند. این یک جریان وارونه سازی را نشان می‌دهد. بر این مبنا شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان دینی تقسیم بندی می‌شوند.
 
شیطان پرستی چیست؟
 حجت الاسلام والمسمین عباس روح الله زاده، یکی از روحانیان برجسته گیلانی و رئیس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی آستارا گفت: شیطان پرستی، تنها به معنی ساده پرستش و عبادت شیطان نیست، بلکه خود فلسفه ای فکری محسوب می شود که تاریخ  خاص خود را دارد.
 
 وی با بیان اینکه به اعتقاد کارشناسان شیطان پرستی برای نخستین بار در انگلستان به وجود آمد که به دلیل وفور جادوگران در این کشور بود، ادامه داد: شیطان پرستان معتقدند که شیطان در طبیعت هر انسانی وجود دارد که باید با لذت های جسمی و جنسی آن را به کمال رساند.
 
به گفته روح الله زاده، اسماعیل شفیعی سروستانی، محقق می گوید: بشر امروز 400 سال است که به شیطان پرستی روی آورده  و علت آن هم خستگی از ازدحام تکنولوژی، غیبت آموزه های دینی، تجربه پایان تاریخ غرب و به صدا در آمدن زنگ دین  و معنویت است.
 
وی تصریح کرد: آنتون لاوی آمریکایی یکی از افرادی است که در سال 1966 این شاخه فکری را شکلی فلسفی بخشید و با تاسیس کلیسای شیطان او را فرمانروای کل زمین خواند و پیروان زیادی جذب کرد،اما اینکه چرا این گروه فکری توانست فعالیت خود را گسترش دهد، پرسشی است که کارشناسان دینی پاسخ های متفاوتی به آن دادند.
 
این وعاظ برجسته گیلانی ادامه داد: حمیدرضا مظاهری سیف، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اسلامی دانشگاه شریف در این باره می گوید: شیطان گرایی در وجود تمام انسان ها ریشه دارد، ممکن است ما از شنیدن موضوع ارتکاب یک گناه احساس نفرت کنیم اما گاهی رغبتی در قلبمان ایجاد می شود، این نشانه فعالیت شیطان درون است و یکی دیگر از علل گرایش استفاده از نمادهای آنهاست.
 
وی با بیان اینکه نمادهای شیطان پرستی به تدریج جای خود را در فرهنگ عمومی پیدا می کنند و به صورت جذابی در جامعه گستر ش می یابند، افزود: علت دیگر معرفی شیطان به عنوان مظهر قدرت، نسبت دادن کامیابی ها و موفقیت ها به اوست و علت بعدی میل به انتقاد و اعتراض در جوانان است.
 
شیوه فعالیت شیطان پرستان
این وعاظ برجسته گیلانی ادامه داد: در سال های اخیر گروه های شیطان پرستی با راه اندازی سایت های اینترنتی و وبلاگ های متعدد به ترویج اندیشه ها و سمبل های فکری خود بر آمده اند و  یکی از شرایط عضویت را مصرف مواد تخدیری از جمله کوکائین، حشیش و قرص های اکس می دانند، مروری بر اصول فکری این گروه ها نشان می دهد که این اصول دقیقا انسانست را هدف قرار داده است.
 
وی اضافه کرد: در این اعتقادات حرف های درست و نادرست به هم آمیخته شده و در کنار آن نگرش های باطل، خشونت، هوس و اعمال غیر انسانی را عملی می کند، شیطان پرستان معمولا بر دست و دلبازی به جای خساست، انتقام و خونخواهی، مسئولیت در برابر مسئول، لذت فیزیکی و روانی و ... تاکید می کنند،گاه شیطان پرستان اصول فکری صحیحی را چنان بیان می کنند که باعث جذب مخاطب می شود در حالی که هدف چیز دیگیری است.
 
 حجت الاسلام روح الله زاده، تصریح کرد: در مجموع شیطان پرستان در تمام نقاط دنیا به لذات جنسی، خشونت، آزار و شکنجه دیگری به فجیع ترین حالت و ... می پردازند و انجام این اعمال منجر به ارتقا و کمال معنوی آنان می شود.
 
تاریخچه شیطان پرستی
این روحانی برجسته گیلانی با اشاره به تاریخچه شیطان پرستی اذعان داشت: بذر شیطان پرستی جدید در قرون 15 و 16 میلادی درانگلستان پاشیده شد و در همان سرزمین رشد و نمو یافت، در حقیقت آنان برای بهره مندی از قدرت تاریکی و قدرت شیطان که نهایتا به پرستش شیطان انجامید، شیطان پرستی نوین را بنیان گذاری کردند.
 
وی ادامه داد: در آن هنگام جادوگران بسیاری در انگلستان می زیستند البته وجود اهالی باستانی آسیای میانه و خاورمیانه و نیز اهالی یونان باستان در آن هنگام در انگلستان و در بین گروه شیطان پرستان ثابت شده است چون در برخی محل های برگزاری مراسم شیطان پرستی و جادوگری نظیر محل ستون هنج، آثاری از تمدن ایران و یونان پیدا شده و در کتب آنان کلمات عبری، یونانی و فارسی وجود دارد.
 
شیطان پرستی جدید
رئیس اسبق سازمان تبلیغات آستارا با بیان اینکه شیطان پرستی جدید وجود خارجی برای شیطان قائل نیست، گفت: آنان معتقدند شیطان در طبیعت و در وجود هر انسانی است و در باطن هر انسانی سکونت دارد در نتیجه آنان در مراسم خود از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی خود دعوت به آشکار شدن می کنند که نشانه حلول این قدرت اهریمنی در آنان انجام اعمال جنسی به شدیدترین و  خشن ترین طریق ممکن است.
 
وی ادامه داد: انجام اعمال جنسی در حقیقت بخشی از پرستش آنان محسوب می شود و آنان هر چه در جهان وجود دارد را مدیون آلت تناسلی می دانند و عقیده دارند که می بایست کامل ترین لذات جنسی و جسمی را در این دنیا ببرند و معتقدند در پس این عالم دنیای دیگری است که روح کسانی که لذت جسمانی کامل و لازم رادر این دنیا نبرده اند دوباره به این جهان باز می گردد تا لذت جنسی خود را کامل کند.
 
حجت الاسلام روح الله زاده اذعان داشت: در شیطان پرستی جدید دیگر اعتقادی به قربانی کردن انسان وجود ندارد و اگر بعضاً شنیده شود که گروهی شیطان پرست برای شیطان قربانی کردند، بدانید که آن گروه هنوز به شیطان پرستی قدیمی وفادار بوده و جزو گروه شیطان پرستان قدیم محسوب می شوند.
 
وی  تصریح کرد: شیطان پرستی جدید آیینی است که دارای شباهت هایی به اومانیسم است که انسان را برترین موجود می داند و او را تنها در برابر خود مسئول می داند.
 
کلیسای شیطان و انجیل شیطان:
حجت الاسلام روح الله زاده بیان کرد: اولین کلیسای رسمی شیطان در تاریخ 30 آوریل 1966 توسط آنتوان شزاندر لاوی در سانفرانسیسکو پایه گذاری شد و انجیل شیطان نیز توسط همین شخص نوشته شد و در تاریخ 1969 منتشر شد.
 
وی ادامه داد: انجیل شیطان کتابی است که شیطان پرستان از آن برای عبادت و دعاها و استفاده در مراسم خود استفاده می کنند، این کتاب شامل کلمات عبری و یونان و انگلیسی است که برخی از این کلمات هنوز معنی دقیق آن کشف نشده است اما چیزی که می توان فهمید اسامی شیطان و دعوت از او برای قدرت دادن به شیطان پرستان است، در این کتاب بسیاری از دعاهای آن بر خلاف مسیحیت و انجیل است و همچنین بسیاری از شعائر آن برای قدر نهادن به عظمت و قدرت شیطان به عنوان قدرت مطلق است.
 
این روحانی برجسته تصریح کرد: گفته می شود کلیسای شیطان پرستی از قرون وسطی وجود داشته و به عنوان مکانی برای انجام مراسم شیطان پرستی و محل قرارهای شیطان پرستان قدیمی و انجام مراسم خود در آن استفاده می شد، اما امروزه کلیسای شیطان پرستی محلی است برای عبادت شیطان پرستان که اکثرا به صورت زیر زمینی به کار خود ادامه می دهند و در شیطان پرستی جدید این مکان به نام کلیسای شیطان برای انجام مراسم ارضای جنسی مورد استفاده قرار می گرفت که اکنون محلی است برای انجام اکثر مراسم شیطان پرستی جدید.

 

ادامه دارد/.....
 

کد خبر 32457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha