حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه در رسیدن به حقیقت بندگی و خداشناسی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان تفرش گفت:‌ حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه در رسیدن به حقیقت بندگی و خداشناسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید محمد مومنی، امام جمعه شهرستان تفرش امروز(27آذر) درجلسه مشترک اساتید دانشگاه تفرش و طلاب حوزه علمیه تفرش به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر آیت الله مفتح برگزار شد، گفت: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند رسیدن به شیرازه و حرکت حول محور واحد است که در صورت حرکت حول این محور وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود.


وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در کنار علم آموزی به سمت خداشناسی و خداخواهی حرکت نمایند زیرا در عصر کنونی علم سکولار گلوی دانشگاه های ما را فشرده و درصدد تصاحب کرسی های دانشگاه ها به منظور تبلیغ و تفسیر علوم مادی و هدایت دانشجویان ما به مال اندوزی و ثروت اندوزی است.


امام جمعه شهرستان تفرش تصریح کرد: وحدت واقعی حوزه و دانشگاه نیازمند رسیدن این دو نهاد به هدف مشترک که همان خداشناسی و رسیدن جامعه به کمال است.


در ادامه این نشست مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش گفت: نیاز مبرم جامعه ما ایجاد بسترهای لازم به منظور وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش برای یکی شدن این دو نهاد علمی است.


سید جواد موسوی افزود: اسلامی شدن دانشگاه ها و وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه با تاکید بر مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه است.


وی اظهارکرد: مهمترین عامل عقب ماندگی جوامع اسلامی و تبدیل شدن این کشورها به جهان سوم جدایی دین از علوم و فنون بوده است در قرون گذشته دانشمندانی مانند ابن سینا، خوارزمی و ابوریحان بیرونی نه تنها در علوم وفنون سرآمد دانشمندان جهان بودند بلکه در دین فقیهانی توانا بوده اند.


پایان پیام/

کد خبر 324694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha