آموزه های قرآنی باید در متن زندگی قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، درون سازی شیوه های تربیتی معارف قرآنی را ضروری دانست و افزود: آموزه های بلندقرآنی نیز باید در متن زندگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با هفته قرآن و با هدف هم اندیشی و تبیین برنامه ها و راهکارهای فعالیت های تربیتی و تربیت بدنی، معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش 13شهرستان و منطقه کهگیلویه وبویراحمد گرد هم آمدند.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، امروز(27آذر) در این نشست، اظهار داشت: مربیان پرورشی باید خود عامل بوده و در مدارس نقش الگویی داشته باشد.

 

هادی زارع پور گفت: باید در شیوه های تربیتی معارف قرآنی درونی سازی شده و آموزه های بلندقرآنی بایستی در متن زندگی قرار گیرد.

 

وی افزود: تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی به دستور شهیدان رجائی و باهنر انجام فعالیت های پرورشی و تربیتی در همه جنبه های سیاسی، اعتقادی، تربیتی و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی را بنیان گذاشت.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با استفاده از مبانی دینی و محوریت قرار دادن وظیفه این نهاد مقدس باید به شیوه ای عمل کرد که فعالیت های پرورشی منجر به تربیت صحیح و قرآنی شود.

 

وی عنوان کرد: وجود فناوری های روز و تسریع آنها در تهاجم فرهنگی مستلزم ارائه راهکارهای جدید و مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

زارع پور تصریح کرد: باید نیروی انسانی حوزه امور تربیتی با شرایط علمی، فرهنگی و سیاسی روز مطابقت پیدا کند تا پاسخگوی نیازهای آموزشی و فرهنگی مخاطبان باشد.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: 545معاون پرورشی و 255 مشاور در مدارس استان فعالیت های پرورشی و مشاوره ای مدارس را برعهده دارند.

 

حجت الاسلام مصطفی شجاعیان افزود: اجرای طرح نور، طرح پیوند خانه- مسجد- مدرسه، برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت و فرهنگی – هنری و ورزشی ازمهم ترین اولویت فعالیت های پرورشی در مدارس است.

 

وی گفت:شیوه های تربیتی باید به گونه ای باشد تا روح معنویت در دانش آموزان ایجاد و شیوه های رفتار و سبک زندگی آنان به صورت سالم ایجاد می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 324790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha