همایش ˈوقف و رسانهˈ در یاسوج برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: همایش استانی «وقف و رسانه» 7دی ماه امسال با هدف ترویج فرهنگ وقف و تعامل رسانه های استان در یاسوج برگزار می شود.

سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) در سفارش بر وقف، توجه جدی داشته و این امر بیانگر اهمیت آن در فرهنگ اسلامی است.


منصوری گفت: وقف در حل بسیاری از مشکلات جامعه می ‌تواند نقش مهم و کارسازی را ایفا کند، از همین رو باید به سمت و سویی کشیده شود که نیازهای واقعی و اساسی جامعه را در راستای رفع محرومیت ‌ها و تحقق عدالت اجتماعی تأمین کند.


وی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش به سزایی در ترویج سنت حسنه وقف دارند، افزود: خبرنگاران، اهالی رسانه ها و صاحبان قلم در ترویج سنت حسنه وقف و آگاه سازی جامعه ظرفیت و توانایی بالقوه ای دارند.


این مسئول با اشاره به این که خبرنگاران و رسانه ها چشم بینای جامعه و رابطان مسئولان و مردم به شمار می روند، ابراز داشت: امیدواریم همکاری ها و تعامل سازنده رسانه ها در موضوع وقف همواره ادامه داشته باشد.


وی با اشاره به لزوم تعامل تنگاتنگ و مستمر با رسانه های جمعی برای تبیین جایگاه وقف، اظهار داشت: همایش «وقف و رسانه» با رویکرد حماسه اقتصادی و با شعار وقف رسانه و حماسه اقتصادی برگزار می شود.


منصوری تصریح کرد: باید از ظرفیت بالای رسانه ها در خصوص ترویج فرهنگ وقف بوده و جذب واقفان خیر استفاده شود که در این همایش تلاش خواهد شد که ارتباط دو جانبه وقف و رسانه ها برقرار شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد افزود: در این همایش مدیران مسئول رسانه های فعال در استان و خبرنگاران حوزه وقف و بقاع متبرکه حضور دارند و از خبرنگاران فعال در این حوزه تجلیل می شود.


منصوری، دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار، دیدار با ائمه جمعه، غبار روبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکناران اداره اوقاف و فعال سازی وب سایت های اطلاع رسانی بقاع متبرکه استان را از برنامه های هفته وقف در این استان برشمرد.


وی، برگزاری نشست خبری در آستانه هفته وقف، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل در بقاع متبرکه شاخص استان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، حضور فعال در نشریات و خبرگزاری ها محلی و استانی و انتخاب خود به عنوان دبیر ستاد هفته وقف و همچنین انتخاب رامین چرومی، به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی هفته وقف را از دیگر برنامه های این اداره در استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 324879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha