ضرورت ارتقا سطح بصیرت علما درخصوص توطئه های سلفی های تکفیری

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرلنگه گفت: علمای دین باید سطح بصیرت، اطلاعات و دانش خود درخصوص توطئه‌های دشمن از جمله سلفی‌های تکفیری بالا ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، محمدصدیق در کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی های تکفیری در بندرلنگه ضمن قدردانی از فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، تصریح کرد: دفتر امور اهل‌سنت با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی نقش بسزایی در ایجاد وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی استان دارند.

 

وی با بیان اینکه اسلام یک راه مستقیم برای مسلمانان تعریف کرده است، بیان داشت: دشمنان می‌خواهند مسلمانان را درگیر افراط و تفریط و دچار شک و تردید در اعتقادات و باورها بکنند.

 

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرلنگه با بیان اینکه در این میان عده‌ای مزدور در بین شیعه و در بین اهل‌سنت مامور به ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان هستند، افزود: علمای دین باید ضمن اینکه بصیرت و سطح اطلاعات و دانش خود در خصوص توطئه‌های دشمن از جمله سلفی‌های تکفیری بالا ببرند،

 

صدیق تاکید کرد: علما باید در بین مردم نیز به تفسیر و تبیین حرکت‌های برنامه‌ریزی شده از طرف دشمن بپردازند.

 

وی با بیان اینکه استکبار تمام تلاش خود را از جمله توطئه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و غیره علیه ایران به کار گرفته است، گفت: امروز دشمن به ایران تهمت می‌زند که محور شرارت است و حقوق بشر را نقض کرده اما به جنایت‌های 60 ساله اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین توجه نمی‌کنند.

 

شایان ذکر است؛ کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی های تکفیری باحضور علماء فضلاء اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعت بندرلنگه توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با همکاری سپاه ناحیه بندرلنگه برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 324890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha