قرآن کتاب معرفت و غذای معنوی انسان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: قرآن کتاب معرفت و تغذیه معنوی همه انسان ها است و همه لایه های انسانی نیازمند قرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی، امام جمعه شهرستان علی آباد کتول، در مراسم افتتاح خانه قرآنی در روستای حاجیکلاته گفت: همه ما در مقابل قرآن مسئولیم و اساتید قرآنی باید علاوه بر حفظ به آموزش مفاهیم قرآن نیز توجه کنند.


وی افزود: این حرکت خوب و عظیم، در روستای حاجیکلاته از جایگاه والا و با ارزشی برخوردار بوده و قابل تحسین است.


حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: قرآن ام الکتاب همه کتاب های آسمانی است و علاوه بر مطالب خوب کتاب های آسمانی دیگر، مطالبی فراتر از آنها نیز در این کتاب آسمانی، برای ما آمده است.


وی قرآن را کتابی برای همه انسان ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تنها مسلمانان از این کتاب آسمانی استفاده می کنند و اگر زمانی هر انسان دیگری حتی غیرمسلمان هم بخواهد، می تواند با محتوای آن روح خود را سیراب از معرفت الهی کند.


امام جمعه علی آبادکتول با اشاره به اهمیت آموختن و بکارگیری مفاهیم و آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: اساتید برای آموزش قرآن به مردم، تنها به حفظ آن اکتفا نکنند و برای استفاده کاربری از قرآن در زندگی به آموزش و حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن نیز بپردازند.


حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: به طور مثال بعد از حفظ جزء 30 قرآن، بجای آموزش جزء یک، ابتدا به سراغ سوره هایی نظیر الرحمن، یاسین، ملک، نساء، توبه بروند که اگر قرآن آموز موفق به حفظ جزء کامل قرآن نشد، حداقل یک سوره کامل حفظ و از کاربرد آن در زندگی روزمره استفاده کند.


حجت الاسلام موسوی در خصوص اهمیت فضاهای آموزشی قرآنی، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مهدها و خانه های قرآنی، از فضایی زیبا و خوب استفاده کنیم چرا که قرآن و دوست داران این کتاب آسمانی از شأن و منزلت بالایی برخوردار هستند.


وی در پایان کوتاهی در مقابل قرآن و قرارگرفتن آن در مهجوریت را تقصیری نابخشودنی برای مسلمانان دانست و گفت: باید برای قرآن نیز همانند بزرگداشت یاد ائمه اطهار (ع) اجتماع بگیریم چرا که آن ها نیز فدای قرآن شدند.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 325193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha