دستگاه های اجرایی موظف به تخصیص اعتبار پژوهشی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری کردستان گفت: دستگاه های اجرایی استان موظف به تخصیص یک تا سه درصد اعتبارات خود به بحث تحقیق و پژوهش هستند.

سنور احمدی، مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه در بند 116 ماده واحده قانون بودجه کشور کلیه دستگاه های اجرایی موظف به تخصیص یک تا سه درصد اعتبارات خود اعم از تملک دارایی و هزینه ای خود بوده که بر طبق این قانون در صورت عدم تخصیص دستگاه های های اجرایی در پایان سال از سوی دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی به تشریح برنامه های استانی هفته پژوهش در کردستان پرداخت و افزود: با توجه به تشکیل جلسات کمیته استانی پژوهش با حضور این اعضا مقرر گردید که هم زمان با آغاز هفته پژوهش از 23 لغایت 27 آذرماه با شعار پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار و همسو با سراسر کشور، برنامه های ستاد استانی هفته پژوهش نیز در بخش های مختلف اجرایی شود.

احمدی خاطر نشان کرد: بر طبق برنامه زمان بندی هفته پژوهش با همکاری کلیه مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و نیز برخی دیگر از مراکز علمی و آموزشی استان نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در بخش های مختلف، پنل اختصاصی طرح های پژوهشی برتر استان، تجلیل از پژوهشگران برتر استان و نیز دیگر برنامه های علمی ، آموزشی و فرهنگی با حضور گسترده پژوهشگران و دانشجویان علاقمند در سطح استان برگزار شد.

وی به اهمیت توجه به مقوله پژوهش در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به وجود استعداد و توانایی های فراوان دانشجویان و پژوهشگران استان از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود که نسبت به اولویت بندی طرح های پژوهشی دستگاه مربوط و با واگذاری به افراد و گروه های پژوهشگر توانا و متخصص از مبحث پژوهش در استان حمایت کنند.

احمدی در پایان گفت: برای رسیدن به افق توسعه در بخش پژوهش و فناوری در کردستان نیازمند عزم همگانی همه مسئولان و احاد جامعه هستیم.


پایان پیام/

کد خبر 325276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha