وقف 2 قطعه زمین با نیت ساخت مسجد در شهرستان ایوان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از وقف 2 قطعه زمین به مساحت 800 و 200 متر مربع با نیت ساخت مسجد در شهرستان ایوان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(30 آذر) در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: آقایان عزت و حمید احمدی واقفان نیک اندیش ایوانی زمینی به مساحت 800 متر مربع برای ساخت مسجد با نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) در شهرستان ایوان وقف کردند.

وی، تصریح کرد: زمین موقوفه واقع در خیابان امام، خیابان کمیته امداد این شهرستان به ارزش ریالی سه میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

حجت الاسلام کاروند، اضافه کرد: این دو برادر از فرهنگیان آموزش و پرورش این شهرستان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام،  بیان کرد: خانم اعظم نوری خیر نیک اندیش ایوانی، زمینی به مساحت 200 مترمربع در روستای ونیت از توابع شهرستان ایوان را با نیت ساخت مسجد وقف کرد.

 

وی، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 29 مورد وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است، افزود: وقف 9 هکتار زمین کشاورزی با نیت روضه خوانی حضرت زهرا(س)، ایتام و ترویج فرهنگ وقف و همچنین وقف منزل مسکونی برای شیرخوارگاه شاخص ترین موقوفات سال جاری در این استان بوده است.

 

حجت الاسلام کاروند، خاطرنشان کرد: بیشتر موقوفات این استان انتفاعی و غیر درآمدزا بوده در حالی که وقف های منفعتی و درآمدزا نیاز اصلی این استان است و می طلبد که واقفان و خیران نیت خود را بیشتر به سمت و سوی این نوع وقف سوق دهند.

پایان پیام/

 

کد خبر 325389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha