هرمزگان رکوردار مبارزه با مواد مخدر در کشور

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، هرمزگان را رکوردار مبارزه با مواد مخدر در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان سردار علی مویدی گفت: نیروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان رکوردار کشف مواد مخدر در بین همه یگانهای ناجا در کشور هستند که با تلاش و برنامه ریزی دقیق کسب شده است.
 

 

وی که به منظور رصد فعالیتهای پلیس در بخش مبارزه با مواد مخدر به هرمزگان سفر کرده بود در نشستی خبری تصریح کرد: هرمزگان امروز به میدان جنگ نابرابر با مافیای مواد مخدر و کسانیکه به صورت پنهان در حال گسترش و شیوع مواد مخدر در دنیا هستند تبدیل شده است.
 

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: با این حال مرزداران ناجا و مجموعه عوامل انتظامی که از آمادگی و امکانات خوبی برخوردار هستند توانسته اند ضربات مهلکی را بر پیکره قاچاقچیان وارد کنند.
 

کشف 350تن مواد مخدر در هشت ماهه امسال
 

وی مجموع کشفیات هشت ماه امسال را 350تن اعلام کرد و از این مقدار 75 تن آن در استان هرمزگان کشف شد.
 

سردار مویدی یادآور شد: پس از آنکه نیروی انتظامی مرزهای زمینی را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کرد آنان مسیر دریا را برای انجام فعالیت قاچاق انتخاب کردند که با تلاش همکاران ما در دریابانی این مسیر نیز برای قاچاقچیان به خطر افتاده و پوششهای دیگری را برای خود انتخاب می کنند با این حال نیروی انتظامی تلاش می کنند مسیرهای دیگر را هم برای آنها ناامن کنند.
 

کشورهای غربی مانع ورود تجهیزات مدرن مبارزه با مواد به کشور
 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه تلاش می کنیم یگانهای خود را به ابزارهای نو و جدیدی مجهز کنیم افزود: با اینکه این ابزارهای برای سلامت جامعه به کار گرفته می شود اما کشورهای غربی به بهانه تحریم از تحویل این ابزارها خودداری می کنند در حالیکه خودشان هم می دانند این وسایل برای دفاع از خود آنها استفاده می شود.
 

با کشور امارات تعامل خوبی داریم
 

به گفته وی یکی از کشورهایی که در بحث مواد مخدر تعامل خوبی با ایران دارد کشور امارات است که استقرار افسر رابط در دو کشور به منظور ایجاد فضایی ناامن برای قاچاقچیان در آبهای آزاد تاثیر بسیار مثبتی دارد.
 

سردار مویدی ادامه داد: این طرح از شش ماه پیش آغاز و با همکاری پلیس امارات در یک عملیات هفت تن مواد مخدر در دریا کشف شد و از این طریق هزینه گزافی را به قاچاچیان تحمیل کردیم.
 

رییس پلیس ناجا خاطرنشان ساخت: بیش از 80درصد کشفیات هشت ماهه در مرزها و حاشیه مرزها اتقاق افتاده است که این امر نشان دهنده بسته شدن مبادی ورودی برروی قاچاقچیان است.
 

وی یادآور شد: تولید مواد مخدر در سال 2013که سازمان ملل آمار آن را اعلام کرد بین 6هزار و 500 تا هشت تن است که افزایش دو برابری را نسبت به سال قبل نشان می دهد و کار پلیس را در مبارزه سخت تر می کند.
 

سردار مویدی در خصوص همکاری سایر کشورها در مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران در روز با بیش از 40کشور در حوزه دیپلماسی تبادل اطلاعات می کند اما اگر بخواهیم عملکرد ایران را با سایر کشورها مقایسه کنیم فاصله زیادی وجود دارد و ایران از نظر کمیت، کیفیت و پاک بودن محتوا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر بسیار جلوتر از کشورهای دیگر قرار دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 325601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha