فیلتر «وی چت» حقه ای از جانب کارگزاران این شبکه

متخصص علوم رفتاری با تاکید بر اینکه فیلتر وی چت از جانب "شورای فیلترینگ " کشور نبوده است گفت:فیلتر شدن وی چت حقه ای از جانب کارگزاران این شبکه بوده است تا میزان نفوذ این شبکه را در میان کاربران ایرانی سنجش کند.

مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان علت فیلتر شدن شبکه اجتماعی وی چت در تلفن های همراه را حقه ای از جانب کارگزاران این شبکه اجتماعی دانست و گفت: کارگزاران شبکه اجتماعی وی چت، به دلیل اینکه میزان نفوذ خود را در جامعه ایرانی بدانند برای چند روز این شبکه اجتماعی را از دسترس خارج کردند.


وی افزود: شایعه هایی مبنی بر فیلتر شدن وی چت از سوی" شورای فیلترینگ" در جامعه پراکنده شد، که برخی از مسوولین هم ناآگاهانه این مسئله را تایید کردند در حالی اینچنین نبوده است، این شبکه اجتماعی از دامنه توسط کارگزاران این شبکه قطع شده است که این مسئله با پیگری های بنده از مقامات عالی رتبه تایید شد.


ابهری اظهار کرد: نرم افزار هایی همانند وی چت با نشستن در گوشی های تلفن همراه ایرانی ها به مدیران این شبکه اجازه می دهد که اطلاعات شخصی کاربران خود را به راحتی دریافت کنند.


وی خاطر نشان کرد: هنگام نصب کردن نرم افزار وی چت، باید یک مطلبی را که از جانب این شبکه برای کاربر ارسال می شود توسط کاربر تایید شود، که کاربر بدون آگاهی این مطلب را تایید کرده و به طور قانونی اجازه دسترسی به اطلاعات خود را به شبکه های جاسوسی می دهد و این شبکه به راحتی کاربران خود را کنترل می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 325622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha