دسته روی دانش آموزان مازندرانی در اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: مراسم دسته روی اربعین حسینی از ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه با حضور دانش آموزان در مر کز مازندران از مقابل سازمان دانش آموزی این استان آغاز و تا صحن امامزاده یحیی (ع) ساری پایان خواهد یافت .

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حسین کمالی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران امروز(1دی) در حاشیه برگزاری مراسم دسته روی دانش آموزان در اربعین حسینی، به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و به خبرنگار شبستان گفت: امسال دانش آموزان مازندرانی برای سومین سال متوالی در اربعین حسینی با شرکت در مراسم دسته روی برای امام حسین(ع) و یاران حضرت عزاداری می نمایند.

وی با بیان اهداف قیام امام حسین(ع)، بصیرت و ولایت پذیری را از درس های بزرگ نهضت امام(ع) دانست و بیان داشت: برگزاری این گونه مراسم مذهبی در سطح مدارس به یقین تاثیر عمیقی بر روحیه معنوی دانش آموزان دارد و آنان را در مقابل تهدیدهای دشمن و یزید زمانه بیمه می کند .
 

کمالی، از مدیران مدارس در شکل گیری هیات های مذهبی دانش آموزی تقدیر بعمل آورد و گفت: مراسم دسته روی اربعین حسینی از ساعت 9 صبح امروز اول دی ماه جاری در سراسر استان مازندران آغاز شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مکتب اهل بیت مکتب تربیت کننده است و به طریق اولی عزاداری برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سازنده است و مصداق بارز آن انقلاب ما و جوانان آن است که جهان را معطوف به خود کرده است.

 

گفتنی است؛ مراسم دسته روی اربعین حسینی با حضور دانش آموزان در مر کز استان مازندران از مقابل سازمان دانش آموزی این استان آغاز و تا صحن امامزاده یحیی (ع) ساری پایان خواهد یافت .

 

پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 325724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha