اربعین حسینی تحولی عظیم در جامعه دینی و اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اربعین حسینی را نقطه عطف و تحولی عظیم در جامعه دینی و اسلامی دانست.

حجت الاسلام محرمعلی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: اربعین حسینی از روزهای بسیار مهم در تاریخ تشیع و نقطه عطف و تحول در جامعه دینی و اسلامی و منشأ تحولات عظیم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.


وی افزود: اربعین حسینی گامی ارزشی در راستای تبیین باورها و آموزه های نهضت گرانسنگ کربلا است.


این مقام مسئول به درس‌هایی که در اربعین حسینی، پیام‌های عاشورا و رسالت بسیار سنگینی که اهل بیت امام حسین (ع) در دوران اسارت داشتند، اشاره کرد و افزود: اگر این اسارت تحقق نمی‌پذیرفت، قیام عاشورا و حادثه عظیم و بزرگ دشت کربلا در همان جا باقی می‌ماند.


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به درس های نهضت بزرگ کربلای حسینی، افزود: عاشورا مکتب بزرگ انسان سازی است که بر این مبنا ابعاد مختلف آن باید به شیوه اصولی و راهبردی برای همگان تبیین و تشریح شود.


وی در ادامه تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورا از طریق فعالیت‌های فرهنگی هنری برای نسل امروزی بسیار ضروری است و در این زمینه باید فعالیت‌های فرهنگی تقویت شود.


حجت الاسلام فراشی، با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن در ایجاد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی اظهار داشت: زمینه بیداری و افزایش بصیرت مردم را خواستار و بر تقویت فعالیت‌های مناسب فرهنگی تاکید کرد.


وی در پایان به تبیین باورهای دینی توسط روحانیون اشاره کرد و افزود: روحانیون در  تقویت باورهای دینی، تبیین قیام عاشورا در بین مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات نقش بسزایی دارند.


پایان پیام/

کد خبر 325878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha