مازندران میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، از تشییع سه شهید گمنام روز پنجشنبه 19 دی ماه92 در این استان خبر داد.

سردار عبدالله ملکی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، امروز( یکم دی) از تشییع پیکرهای پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس در بابلسر خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: سه شهید گمنام دفاع مقدس در روز پنجشنبه 19 دی ماه92 در بابلسر تشییع و تدفین می شوند.


وی با اشاره به اجلاسیه ده هزار شهید مازندران که درروز پنجشنبه 12 دی ماه در ساری برگزار می شود، اظهار داشت: حضور پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس زینت بخش این مراسم خواهد بود.


سردار ملکی بیان کرد: این شهدا از شهدای لشکر ویژه 25 کربلا هستند که به تازگی در منطقه عملیاتی فاو و مجنون تفحص شدند.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سه شهید گمنام دفاع مقدس در کنار رودخانه ی بابلسر محل تجمع عزاداران حسینی خاکسپاری می شوند، گفت: این مکان به موقعیت علقمه نامگذاری شده است تا تداعی عاشورا را در اذهان متبادر کند.

شایان ذکر است؛ نامگذاری موقعیت علقمه الهام گرفته از  نهری به نام علقمه است که از فرات جدا کردند و به کربلا و از آن جا به کوفه جریان یافت و همین، خود سبب آبادی کوفه شد و شکوه و عظمت «نهر علقمه» به خاطر ماه تابان بنی هاشم است که از افق مدینه درخشید و در کنار علقمه تولدی تازه یافت.

 

پایان پیام/

کد خبر 325898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha